Dag 2 - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 September 2015 | Spanje, Ventosa

Aangezien ik het niet in 1 bericht krijg hier het vervolg:

Het lopen gaat al weer beter dan gisteren en heb vandaag ca 15 km gelopen tot Logroño!!! De grens van de provincie Navarra met de provincie Navarra gepasseerd. Vlak voor we Logroño inliepen onze stempel gehaald bij de mw. die in ons boekje staat.
In Logroño op het marktplein onze welverdiende koffie genomen. Een en al bedrijvigheid daar: bbq's gestookt op takkenbossen, muziek, optocht van "koning" en "koningin". Blijkt feestdag San Mateo te zijn? Iedereen op zijn zondags gekleed met een rood sjaaltje om de nek.

Na een geweldig klokkengelui (geloei voor de kenners) heb ik de meisjes verlaten om de bus te pakken naar Navarrete. Dat was nog niet makkelijk om de goede te pakken en het was dus ook nog eens een feestdag. Maar zo kon ik wel alle feestelijkheden goed bekijken.
Uiteindelijk kwam de bus ook nog eens 25 minuten te laat maar voor €1,55 brengt hij mij naar Navarrete. Onderweg stapten ook nog de 2 Franse mannen in van vanochtend die het veel te warm vonden om te lopen.
In Navarrete op zoek naar de gemeentelijke herberg die springveren matrassen zou hebben. Wat anders dan afgelopen nacht!! Er werd wat moeilijk gedaan over het reserveren voor 5 personen maar uiteindelijk mocht ik 5 bedden uitzoeken op zolder. Ze voelden zich zeer bezwaard dat we daar moesten liggen omdat daar geen badkamer of toilet was. Maar vergeleken met afgelopen nacht is dit een paradijsje. Wat we eigenlijk meer missen dan een badkamer is een stopcontact. Die zijn hier niet zo veel. Na ca 1 uur arriveerden de meisjes die hun 22 km er op hadden zitten. Nu lekker douchen, relaxen en straks wat te eten zien te krijgen ergens. (En een stopcontact!)
Leuk dat zoveel mensen dit dagboek lezen en reageren!! Het geeft ons wel raadsels om op te lossen want welke Anja heeft gereageerd. ( we kennen allemaal een Anja!) En welke Conny? JPH hadden we al snel ontmaskerd!

Foto's(zie eerste/vorig deel bericht): logo van provincie Navarra, passeren provinciegrens La Rioja, stempel bij dochter van Felisa, Memoriambord Felisa, zicht over de Ebro op Logroño, in gesprek met onze Amerikaanse kamergenoten.

• 21 September 2015 - 20:26

Henk En Puck Van Duivenboden:

Zojuist deze en voorgaande verslagen gelezen. Wat een aparte dingen maken jullie mee. Fijn dat het lopen zo goed gaat: 15 km!! Alvast een hele fijne volgende etappe gewenst!

• 21 September 2015 - 21:35

Karin:

Wat leuk Inge om je zo te volgen. En fijn dat je knie het goed houd. Trots op je zus!!!! En geniet er vooral van.

• 21 September 2015 - 22:15

Peter Verwoerd:

Beste dames,
    Morgen naar Najera ,leuk plaatsje met 1 grote herberg met 100 bedden,daar hebben wel goed ingeslapen.
    Vanuit Najera gaat het stijl naar boven. Daarna volgen nog enkele mooie klimmen.
    Groet Peter

• 21 September 2015 - 22:37

Giovanni:

Veel plezier nog Inge! Jammer van je knie, maar uit je verhalen te lezen als nog genoeg plezier. Geniet van al het moois, begreep van wim dat wij de tour gaan over doen van de zomer, hij was toch wel erg jaloerd ahah.

• 21 September 2015 - 23:12

Hermineke:

Leuk om te lezen!!! Geniet van de ervaringen. Ik blijf je volgen!!

• 22 September 2015 - 21:30

Trudi:

Loeiende klokken ken ik niet, wel klokke die luuje.

• 22 September 2015 - 21:36

Trudi:

Oeps, daar ging ook iets mis met mijn stukje. Had nog geschreven: Ge kunt nie geliek de mis doēn en de klokke luuje! Bron: venrays woordenboek.
    Fijn dat je knie goed gaat Inge!

• 23 September 2015 - 14:56

Gerda:

Hey kanjers. Wat leuk jullie te kunnen volgen op deze mooie tocht. Inge het beste met je knie. Voor alle meisjes veel plezier en succes.