Dag 8 - Reisverslag uit Iglesias, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Iglesias, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 September 2015 | Spanje, Iglesias

Ik hoefde dus niet zo vroeg op te staan als de anderen en heb heerlijk geslapen. Toen ik om 7.30 uur opstond heb ik hen niet meer gezien, dus ik denk dat ze op tijd vertrokken zijn. Om 8 uur met Debbie lekker ontbeten en even weer naar haar hostel om haar koffers op te halen. Onderweg nog even bij de oficina turismo willen informeren hoe ik het beste naar onze volgende plek zou kunnen komen. Deze zou om 9.30 uur open zijn , maar om 10 uur maar de moed opgegeven. Op Debbies kamer even gebruik gemaakt van de WiFi om het verslag van gisteren er op te zetten.
Toen maar met Debbie naar het busstation om daar te proberen daar wat informatie te krijgen. Daar stond onze Japanse Amerikaanse met een oude man te praten en was blij ons te zien zodat wij konden tolken. Zij gaat met de bus naar Bilbao. Toen die man maar gelijk gevraagd en hij met mij op zoek naar de mevrouw van de informatie. Die was er niet maar er liep wel een agente van de Guardia Civil Trafico en hij zei dat ik het anders haar maar moest vragen. Wat fijn toch dat ik wat Spaans spreek. Bij het politiebusje overlegde zei met haar collega en werd er een kaart bijgehaald en de dichtstbijzijnde plaats opgezocht vanwaar ik naar de herberg zou kunnen lopen die niet in een plaats ligt maar alleen maar herberg is in een dal. Eindelijk een plaats gevonden en tien ging de agente met mij weer het station in om me te helpen bij welke busmaatschappij ik een kaartje zou moeten kopen. Het zou de bus naar Portugal moeten zijn. Zij toetste het voor me in en wat bleek...... Er gaat er vandaag geen omdat het zondag is!!!! Nou zeg ik dan is misschien de enige optie een taxi waarop ze mij meldde dat dat wel heel duur is. Maar ja...... Toen keek ze me aan en vroeg of ik alleen was en wilden ze me wel wegbrengen!!!!!' Dus heel snel van afscheid van Debbie genomen en hup de politiebus in. Ik moest wel mijn gordel om. Nou dat was nog een best eind rijden en zij wisten ook niet precies waar het was, maar na het gevraagd te hebben werd ik voor de kerk in het dorp Iglesias afgezet. De agent maakte zelf nog een foto van een plakkaat van de oorlog en gingen toen weer terug. In de kerk was een dienst die ik maar bijgewoond heb. De vrouwen zaten voor in de kerk en de mannen achterin. De deur bleef open zodat ook de dorpshond nog een stuk van de dienst heeft meegemaakt.
Na de dienst het dorp verder ingelopen en aan 2 oude vrouwtjes gevraagd welke kant ik op moest voor de herberg. Nieuwsgierig als ze waren wilden ze weten waar ik vandaan kwam en of ik helemaal alleen was.
Er was een stevige wind met een lekker zonnetje en het was 3 km naar de refugio die helemaal alleen in een dalletje ligt. Heel mooi en stil. Ik kon reserveren voor ons allemaal dus heb dit maar gelijk aan de meiden doorgegeven. Die hadden flink doorgelopen want hoefden nog maar 6 km te lopen. Inmiddels arriveerde een Finse dame en vroeg voorzichtig of er nog plaats was. Ik kon haar gelukkig geruststellen. Een uurtje later kwamen de dames er ook aan en hebben we weer onze stempel in onze credencials gekregen. Ons geïnstalleerd op een nette kamer met 5 stapelbedden. De albergue is inmiddels vol en er zijn al pelgrims voor niets hier geweest en moeten nu 5 km doorlopen naar de volgende. In de tuin is een zwembadje vanuit een bron en het is de bedoeling dat je bij de waterval je kleding wast. Door de wind is het zo droog. Het lijkt hier wel een vakantie-oord. 2 Hongaarse meisjes liggen lekker in de tuin te zonnebaden en Gina en ik hebben ook een tijdje heerlijk in de zon gelegen op ons handdoekje. Onze hospitalera is nu druk onze paella met kip aan het voorbereiden. Om 19 uur dus aanschuiven. Ik hoor net van Debbie dat ze in Madrid ook een geweldig hostel heeft en ook paella vanavond eet.
Heerlijke paella met sla gegeten. We waren met 14 man van 7 verschillende nationaliteiten. De helft is van onze leeftijd en de anderen zijn ongeveer 25 jaar. Oa een Hongaarse tweeling. Zeer leuke mensen allemaal en weer leuke gesprekken aan tafel. We hebben het er nog over gehad om vannacht op te staan voor de lunar eclips. Maar gaan we toch maar niet doen. Morgen om 6.30 uur komt onze hospitalera terug voor het ontbijt.
En ik begrijp dat onze volgers zich zorgen maken dat ze niets horen over blaren en zware wandelingen. Nou... er zijn 2 kleine blaartjes in de groep die alleen gevoeld worden als de Teva's na de etappe aan gaan. De etappes zijn allemaal goed te doen. Ca 25 km hier is heeeeel anders dan de 40 km in Nijmegen.

  • 29 September 2015 - 14:11

    Wim:

    Zo zie je maar weer. De politie is je beste vriend. 25 of 40 km. is voor mij hetzelfde: te lang. Misschien dat een foto van de Hongaarse tweeling de achterblijvers een beter beeld geeft van jullie tocht. We wachten af.

  • 29 September 2015 - 14:47

    JPH:

    Pracht verhaal van een pelrgimmoeder, maar dat geloofd toch niemand. De camino lopen, nee zeg, met een politiebusje ergens afgezet worden. Dat zet me aan het denken...waar heb ik dat meer gezien.

  • 29 September 2015 - 14:50

    Marian:

    Zo zie je maar, Inge, dat als je niet alles loopt, je ook heel bijzondere mensen op je pad ontmoet. Krijg hier in Nederland de politie maar zover! Fijn om trouwens weer wat te lezen.

  • 29 September 2015 - 15:34

    Debbie:

    Geweldig om even te mogen 'spieken' in jullie avontuurtje!

  • 29 September 2015 - 16:05

    Annemieke:

    Inge, geweldig, zo knap vlak na de operatie. Heerlijk dat jullie zo genieten, top

  • 29 September 2015 - 19:42

    Trudi:

    Beetje jammer dat jullie mirgenavond niet willen tennissen :-) maar leuk leuk leuk om jullie avonturen te volgen! Nu al benieuwd naar de indianenverhalen van vandaag!

  • 29 September 2015 - 20:55

    Lya:

    Leuk weer wat te horen en fijn dat jullie zo genieten. De paeĺla ziet er heerlijk uit en zal vast heel erg lekker smaken en zeker verdiend na de 8e dag van jullie pelgrimstocht. Liefs weer van mij

  • 29 September 2015 - 21:45

    Henk:

    Hallo mujeres
    todo lo bueno lees ik…….jullie doen de Paella test denk ik…steeds maar die Paella…met vis, zonder vis met konijn, met kip en met z’n allen..gezellig hoor. Tja het zal inderdaad wel anders zijn dan in Nijmegen, want wij zijn er niet bij….en daar is geen broodje kroket……Maar….wie wil er nou niet in Iglesias zijn geweest…..dus lekker genieten en hou de blaren Klein…blijven posten , dan weten wij wat voor leuke dingen jullie meemaken….
    Groetjes uit de Molenhoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Iglesias

De Camino

Pelgrimstocht van Los Archos naar León.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2018

De terugreis

06 Juni 2018

Dag 7

05 Juni 2018

Dag 6

04 Juni 2018

Dag 5

03 Juni 2018

Dag 4
Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 35631

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 11 Oktober 2015

De Camino

Landen bezocht: