Dag 10 - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 September 2015 | Spanje, Frómista

Nadat wij 's ochtends allemaal wakker waren van de wekker van de tweeling behalve zijzelf, maar opgestaan en met onze zaklampjes ons aangekleed en alles weer ingepakt. Om 7.30 uur kwamen de hospitaleros de ontbijttafel dekken en koffie, thee en warme melk maken. Sfeervol alles met kaarslicht.
Toen wij wilden vertrekken werd de klok weer geluid en moesten we buiten in een kring staan en werden we weer in het Italiaans toegesproken en kregen we een embrazo van onze hospitaleros en werden we uitgezwaaid. Heel bijzonder allemaal!!!
De eerste 10 km was weer over een karrenspoor over de Meseta en koffie gedronken in Boadilla. Petra en Anneke door miscommunicatie ergens anders dan wij, maar wij hadden voor het eerst sinds dagen weer even WiFi en zo kon ik weer een dagboekverslag de deur uit doen.
Daarna liepen we 6 km langs een kanaal naar Fromista. Bij pan y más onze eigen lekkere broodje gemaakt en een kop koffie en heb ik een taxi gebeld om me naar de volgende albergue 11 km verderop te laten brengen. ( kon niets originelers bedenken ;-)) De meiden zijn echte bikkels, want er wilde niemand met me mee.
Inmiddels 5 bedden gereserveerd bij een Belgische hospitalera. Ziet er allemaal een beetje hippie-achtig uit hier. Je kunt hier oa in een tipi slapen of in een rioolbuis!! Toch maar gekozen voor een stapelbed binnen. Bedden zien er schoon uit. Douches niet maar hebben warm water met een redelijke straal. Op het terrein lopen allemaal ganzen. Vanavond weer makkelijk aanschuiven met het eten en morgenvroeg ontbijt.
Heerlijk midden in het weiland met een flesje witte wijn zitten relaxen in de zon.
De Zweedse Isabella en de stuiterende tweeling kwamen ook aan maar vinden blijkbaar deze herberg te hippie-achtig en liepen nog 4 km door.
's Avonds was het avondeten helemaal geweldig. Salade, kikkererwten, linzen, macaronnes en ook nog gebakken aardappels met groenten en een gebakken ei. En toe een flink stuk meloen. Dit was onze beste maaltijd tot nu toe. En dat voor €7!!! Onze Canadees uit Burgos zat in een wat luxere hostel in het dorp maar kwam ook bij ons eten. We waren met 14 pelgrims van 8 nationaliteiten. Geprobeerd met Park uit Korea te praten maar jammer genoeg praat hij niet zo goed Engels.
Na het eten rondje dorp gedaan en toen we in onze keuken/huiskamer terug waren was Australische Daniël stretch oefeningen aan het doen. Hij is fysiotherapeut en hebben met hem mee gedaan waarna Italiaanse Cathy nog wat yoga oefeningen voor ons had. Daarna met Winny nog een leuk zangspel gedaan. Zingen uit het Caminorouteboek op de wijs van een bekend lied en dan raden welk lied het is. Erg hilarisch!! Het werd dus een latertje en gingen om 22 uur naar bed.

• 30 September 2015 - 16:38

Lya:

Hoi pelgrims, leuk de verslagen en foto's van dag 9 en 10, weer bijzondere momenten voor jullie. En ik krijg het idee dat jullie fluitend de pelgrimsroute lopen, geen wandeldips? En ik moet erg lachen om het fanatieke hoofd van Gina bij de yoga , hoe herkenbaar .....
    Voor morgen weer heel veel plezier! En voor mij nog 2 weken en dan op naar de revalidatie.

• 30 September 2015 - 21:27

Peter :

Hoi Inge,
    Als ik jullie verhalen lees dan krijg ik weer helemaal zin om ook weer te gaan.
    Krijg al het gevoel helemaal los te komen?

Bon camino

• 30 September 2015 - 21:43

Wim:

Ook het zaterdagochtend clubje van tennis met Gina hebben de foto van Gina gezien tijdens de yoga en de schrik zit er goed in. Iedereen is nu gaan trainen. Ik vind dat jullie het knap doen en net wat Lya zegt gaat het lopen jullie goed af. Het eind komt in zicht.

• 01 Oktober 2015 - 01:23

Bouwe:

Fantastische ervaringen doen jullie op, slapen in de kerkzaal, voetwassing, dan de volgende dag een gezellig hippie dorp. Prachtig ook dat het zo goed gaat jullie hebben er al bijna 250km opzitten.

• 01 Oktober 2015 - 17:33

Debbie:

Geen body-balance lesje bij mij meegedaan in Spanje... en nu gaan we wel opeens mee yoga'en met vreemden? Die Camino tocht doet echt wat met je he ;-)