Dag 12 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Oktober 2015 | Spanje, Sahagún

Nadat we ons zelf op een riant ontbijt ( gebakken eieren, scrambled eggs, gekookte eieren, jus en nog veel meer) hadden getrakteerd om 8 uur vertrokken. Het was al licht maar behoorlijk koud. Wij denken dat het misschien wel 5 graden was. De windjackjes dus maar weer aangetrokken. Na 6 km vonden we dat we al een koffie verdiend hadden maar Petra liep liever even door want had wat last van een stijve rug.
De weg was vlak en liep door de laatste uitlopers van de Meseta. De anderen vonden deze weg veel leuker dan gisteren daar er nu gelukkig af en toe een bocht in de weg zat. (Blijkbaar was het gisteren alleen maar recht toe recht aan). In Terradilos de Templarios hadden Gien en ik de gang er lekker in en zijn we de anderen even uit het oog verloren die daar waren koffie drinken. Wij kwamen de stuiterende tweeling tegen en raakten in gesprek tot Moratinos waar we even pauzeerden en koffie namen. Zij vertelden vandaag 30 km te zullen gaan lopen, dus zullen hen waarschijnlijk na vandaag niet meer zien. In Moratinos was prima WiFi, dus snel het verslag van gisteren eruit gegooid. Dit stuur ik naar Debbie die het verder voor mij regelt, maar zij vliegt vandaag terug naar Nederland, dus zal het wel vanavond of morgen worden voor het geplaatst wordt. Ook kwamen de anderen weer hier en konden we weer met ons vijfen verder. Petra had weer babbels en haar rug weer lekker los. Nadat we onze lange broeken verwisseld hadden voor onze rokjes weer verder. Er stond nog wel een fris windje maar ik denk dat het anders te warm zou zijn geweest. We smeren ons dus nog steeds in met factor 50.
Het merendeel liepen we langs de N120 maar daar rijdt bijna geen auto daar parallel hieraan de snelweg ligt die iedereen neemt. Het was dus lekker rustig lopen.
Nog even lekker ons broodje opgegeten bij Ermita de la Virgen del Puente. Bij de poort schijnt het halfweg Santiago te zijn. Vandaar liepen we Sahagún binnen waar we zullen overnachten in de municipal die in een oude kerk zit. Op de eerste verdieping hebben ze de slaapgelegenheden en de badruimtes en keuken gemaakt. Het heeft wat weg van de herberg in Burgos. Ook hier heb je compartimenten maar dan van 8 bedden. Zo hebben we ons eigen hoekje. De Française van de afgelopen dagen ligt ook bij ons. Zij heeft zere voeten.
Vandaag dus 23 km gelopen en voor mijn knie was dit voldoende.
Na even douchen en relaxen toch maar het dorp ingegaan want het is berekoud in de kerk. Lekker in het zonnetje wat gedronken waar even later Bob aanschoof uit Engeland. Gisteren zat hij naast ons aan tafel. Hij is een social worker uit Engeland die met 2 vrienden georganiseerd en luxe een stuk van de Camino loopt.
Zij zitten in hotels en bagage wordt vervoerd. "Watjes". Maar hij is leuk en zijn vrienden wilden de stad niet in, dus hij trakteert ons op een wijntje!! Gezellige man en vindt het jammer dat in zijn hotel vanavond de rugby wedstrijd niet uitgezonden wordt.
We horen net dat je hier in de stad je halfway stamp kan halen en aangezien dat een stukje lopen is en niet op de route ligt, wordt dat voor mij gedaan en ben ik met nog een glas wijn geparkeerd op het terras.
Het Italiaanse echtpaar dat we vorige week tegenkwamen, liep toevallig ook langs. Ook kwam er een Nederlandse vrouw langs toen Gineke en ik er even alleen zaten en zei vroeg of wij bij de groep 5 Hollandse vrouwen horen die de Camino lopen. Zij had onderweg gemeld dat er zo weinig Hollanders waren en toen werd haar verteld dat er 5 Hollandse vrouwen waren die hem ook liepen. Gisteren hadden we ook al van mensen gehoord dat zij gehoord hadden dat er 5 Hollandse vrouwen onderweg zijn. We worden beroemd!!!

• 01 Oktober 2015 - 19:30

JPH :

Nog een dagje lopen betekend het einde van Meseta . Dan worden we niet meer op de hoogte maar op de vlakte gehouden, misschien maar goed ook nu Iedereen 't daar heeft over die 5 hollandse schoonheden! Nog 3 dagen en dan is deze fysieke en mentale uitdaging volbracht. Chapeau !!!
    Fanaticos de fuerza

• 02 Oktober 2015 - 07:34

Marian:

Ik denk dat er een reallife tv programma aan zit te komen met als titel "De vijf Hollandse vrouwen".

Nee hoor alle gekheid op een stokje. Dikke duim voor jullie prestatie .

• 02 Oktober 2015 - 08:49

Wilma:

Beste meiden,
    Wat heerlijk om al die positieve verslagen te lezen. Ik krijg er zo ook zin in! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zelfs al beroemd worden! Hier ook nog steeds zonnig weer dus ook genieten tussen het werken door. Knap Inge dat je alweer zoveel kilometers loopt. Eigenlijk best bijzonder. Wat een doorzettingsvermogen allemaal. Lijkt me echt gaaf om steeds weer allemaal mensen van allerlei nationaliteiten tegen te komen die allemaal ongeveer hetzelfde pad gaan. Worden de rugzakken al lichter zo langzamerhand of juist zwaarder. Ik wens jullie nog heel veel plezier samen!!
    Lieve groet,
    Wilma