Dag 16 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Oktober 2015 | Spanje, Bilbao

Toch om 6.30 uur de wekker gezet daar we nu eindelijk eens de kans hadden om een pelgrimsmis mee te maken. Er was al volop bedrijvigheid in ons kleine slaapruimtes maar gelukkig is er buiten een overdekte ruimte om alles op orde te brengen. Het regende dus de poncho moest ook weer aan. Gelukkig hebben we alles gebruikt wat we mee hadden. Dus we hebben goed ingepakt!!!
Na een knuffel van de Finse van vorige week, die een paar dagen gerust heeft omdat ze een scheenbeenontsteking heeft en vandaag maar 10 km loopt en haar rugzak laat vervoeren, in de regen op weg naar de Isodoruskerk voor de mis. Ik had mijn wandelschoenen meegenomen om ze een mooi plekje bij de kerk te geven. In de kerk kreeg ik van de koster een plastic zakje voor mijn schoenen. Zou ze niet weten dat ik er juist vanaf wil?!?
De mis was bijzonder en in het Spaans. Er was nog een vrouwelijke pelgrim uit Libanon die zeer goed Spaans sprak. Na de mis kregen wij van de pastoor de zegen en een mooie stempel in onze credencial. Mijn schoenen op een mooie plek bij de kerk achtergelaten.
Na de mis ontbijten in het kroegje naast de kerk. Zit daar toch onze Française!!!! Heel gezellig om haar nog even te zien en afscheid van haar te nemen. En wat heeft zij een zware rugzak!!
Toen we daar weg gingen, waren mijn schoenen al weg!!!! Ik hoop dat iemand er heel blij mee is.
Inmiddels was het 9.45 en was het spannend of de sportwinkel, waar we gisteren de caminobuff hadden zien liggen die ik de eerste week ben kwijtgeraakt, open zou zijn ivm de feestdag. En gelukkig hij was open en ik heb hem weer!!! Nog even door de stad gelopen en de Nederlandse Amerikanen van de eerste week tegengekomen. Hij had de griep gehad en ze hadden een stukje gesmokkeld met de trein.
Om stipt 11.15 vertrok onze snelbus naar Burgos. Heerlijk om vanuit de bus het landschap van de Meseta en de pelgrims te bekijken. In Burgos hadden we ca 45 min voordat onze bus naar Bilbao zou vertrekken. In het zonnetje ons broodje gegeten en hup weer in de bus. Maar dit was een stopbus die over regionale wegen eerst richting Santander ging en regelmatig in plaatsjes stopte. Het was een gevarieerd bergachtig landschap en het weer werd steeds beter. Uiteindelijk na 3,5 uur aankomen op busstation Bilbao waar het 29 graden is. Even gevraagd naar de weg van ons hotel. Blijkt het tegenover het station te liggen en 25 meter verderop het stadion van Atletico Bilbao. Een prima hotel maar we wilden graag nog wat van de stad zien, dus met de metro naar het Guggenheim museum. Het was dicht maar ook vanaf de buitenkant prachtig. Daarna lopend naar de oude binnenstad om de cathedraal te bekijken. Gelukkig wist onze gids Gineke ons daar snel heen te brengen daar zij hier al eens geweest was. Op de Plaza Nueva heerlijke wijn en pinxtos gegeten. En nog steeds 26 graden.
Toch maar richting hotel terug gegaan en vannacht genieten van een heerlijk bed met lakens en douchen met een echte handdoek.
Morgen het laatste stukje met het vliegtuig naar huis.

  • 06 Oktober 2015 - 21:54

    O.sijtsma:

    Wij hebben genoten van je reisverslagen : duidelijk en met humor geschreven met foto 's Bedankt !

  • 06 Oktober 2015 - 22:06

    Anneke:

    Heb net alle verslagen van onze reis (weer) gelezen. Inge wat super fijn dat je alles zo goed hebt bijgehouden en zo leuk hebt beschreven!
    Het was een hele bijzondere reis/wandeling en ervaring!
    Nu lekker slapen in m'n eigen, niet krakend bed! (kan ik draaien zoveel ik wil)

  • 07 Oktober 2015 - 10:21

    Marian:

    Vanochtend gauw gekeken en jawel er was nog een verslag.
    Nu is het voor de thuisblijvers ook afgesloten

  • 07 Oktober 2015 - 10:22

    Marian:

    Volgens mij is er een stuk tekst niet meegekomen.
    En wel: dat ik het super knap vind en trots ben op jullie. Top

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

De Camino

Pelgrimstocht van Los Archos naar León.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2018

De terugreis

06 Juni 2018

Dag 7

05 Juni 2018

Dag 6

04 Juni 2018

Dag 5

03 Juni 2018

Dag 4
Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 35639

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 11 Oktober 2015

De Camino

Landen bezocht: