Dag 2 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 September 2017 | Spanje, Astorga

Wat een geweldige 2e wandeldag, 28 km gelopen en veel geweldige momenten gehad!!!!!
Vanochtend hadden we snel in de picture..een stevige Duitse dame, ze liep op 2 verschillende schoenen met ook 2 verschillende sokken
We zijn nieuwsgierig en willen weten waarom? Heel simpel, schoen verloren!
Wederom bevonden we ons weer op de via gladiola!
Bij Christine langs geweest, bekend v programma Kruispunt. Ze was niet erg vrolijk, beetje zwaarmoedig omdat er dit jaar zo weinig pelgrims onderweg zijn. En ook wij liepen door omdat het niet ons eindpunt voor vandaag was.
Onderweg een prachtige lunchplek gevonden waar we Valentino en z'n vrouw ontmoetten. We hebben een geweldig gesprek gevoerd!! (en dat zonder de Spaanse kennis v Inge!)
Wij dachten dat ze het over de maffia hadden, bleek het over de farmacia te gaan. Verder hebben we gesproken over onze leeftijden, spierpijn, vliegen, blaren, het referendum ....
Alles kwam aan bod, zij in't Spaans, wij in't Nederlands en we begrepen elkaar volledig!
Na een behoorlijke, onze 1e, klim kwamen we id flower power.
Een bijzondere ontmoeting met een man die 8 jaar geleden God ontmoet heeft. Een kleine oase op het juiste moment, alles konden we krijgen(water, drinken, fruit) alles zelfbediening en hij bleef in z'n hangmat liggen. En betalen wat je ervoor over hebt.
We hebben hem veel gevraagd naar hoe/waarom etc maar zijn slogan was...je krijgt het juiste antwoord als je de juiste vraag stelt
En eigenlijk weten we dus nog niks. Hij houdt wel van Nederlandse vrouwen.
Daarna een hostel gevonden en Petra ging op zoek naar wijn. De duurste kwaliteitswijn gevonden voor 2.50 euro! En lekker!
Leuk detail....de winkelier wilde de fles alvast voor Petra openen maar had geen kurkentrekker. De traktorchaufffeur die langs kwam ook niet. Vervolgens werd de overbuurvrouw aangehouden en mocht Petra mee naar binnen. De fles werd opengemaakt!
Als laatste nog even ons onderkomen voor vannacht, bijna weer een privékamer met 2 mannen als gast een Fin/Senegalees en een Pool. De Fin is sounddesigner met veel leuke verhalen! De te dikke Pool fietst en heeft op dag 1 al ruzie met z'n maatje. Ze hebben beide beloofd niet te zullen snurken!
Wordt vervolgd, tot morgen!

• 22 September 2017 - 09:42

Gerda Van Den Hengel:

DE SPITS IS ERAF, MAAR 340 MINUS 28 IS (312)...... NOG EEN HEEL EIND TE GAAN SKIRTLADIES.
    GENIET ERVAN MEISJES, EN WEER LEUK JULLIE TE KUNNEN VOLGEN.
    GROETEN GERDA.