Dag 4 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 September 2017 | Spanje, Ponferrada

Dag 3 zijn we bijzonder geëindigd,
Lekker wijntje ad bar tussen de locals. In de slaapzaal was het een gezellige bedoening; er gebeurde nogal wat...een Duitse dame had hoogtevrees op het stapelbed, en de hele zaal kon meegenieten v een verliefd stelletje. Ook wij hadden het heel gezellig naast elkaar!
Het licht ging laat uit, verder bleef het de hele nacht onrustig, voortdurend mensen naar 't toilet en om 6 uur gingen de eerste lampjes aan en rugzakken werden ingepakt.
Half 8 liepen wij alweer in het donker met onze rugzakken op richting het hoogste punt in een mystiek landschap met opkomende zon...heel mooi!
Onze 1e koffiestop was in Foncebadon, we waanden ons in het jaar 1800, zo oud en authentiek. Op het terras kregen we een beetje een wintersportgevoel...fris, zon en muts op.
Ineens stonden we dan voor cruz de fierro op 1500m hoogte. Een karakteristieke plek voor de pelgrim om door middel van een steen een boodschap/aandenken achter te laten. Wij hebben daar de tijd genomen en genoten van de bijzonder sfeer.
We ontdekten vandaag ook een andere manier v pelgrimeren, busjes rijden heen en weer waarin mensen in en uit stappen, stukjes lopen, de hoogtepunten zien en de bus weer nemen (ms zijn ze inmiddels wel in Santiago)
De tocht vandaag was pittig, veel klimmen en heeeeeeel lang afdalen
We lopen regelmatig door dorpjes die dankzij de camino hun bestaansrecht hebben, prachtig opgeknapt en zien er heel verzorgd uit. Als pelgrim voelen wij ons welkom.
Onze albergue voor vannacht is aanzienlijk kleiner en rustiger dan gisteren. Met z'n 3en slapen we in een soort '4 persoonskast'
We gaan vast lekker slapen!
Tot morgen!

• 24 September 2017 - 17:21

Ouders Van Gineke:

Jullie verslagen weer met veel plezier gelezen. Voor de thuisblijvers is dit genieten . Zojuist kregen we een app van Gineke en Tonyze zitten ongeveer 100km ten noorden van Bordeau .ze verheugen zich erop met jullie het laatste stuk te lopen. Wij verheugen ons op de volgende verslagen. Groetjes