Dag 5 - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Anneke + Gineke

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 September 2017 | Spanje, Cacabelos

Gineke:
Zo 24/9
Vanochtend zijn we rond half 8 vertrokken van huis. De planning was 7 uur dus dat was bijna gelukt ;). Gelukkig was het niet super mistig dus verliep de reis voorspoedig. Alleen in België was het wel erg mistig. Niets van Antwerpen gezien.
Rond kwart voor 1 kwamen we bij Parijs aan. Tony nam voor de verandering maar weer eens de Rue Peripherique. Geen verkeerde keuze, het was wel druk maar we hebben niet lang stilgestaan. In een half uurtje waren we langs Parijs.
Het weer is trouwens heerlijk. Toen we van huis vertrokken was het amper 6 gr.. brrr echt koud. Toen het zonnetje doorkwam steeg de temperatuur snel. Het is wel 28 gr geweest. Bij elke bestuurderswissel konden we heerlijk ff in t zonnetje zitten. Geen straf om ff te stoppen.
Verder kunnen we bij elke péage praktisch doorrijden dankzij het handige apparaatje van Bouwe. Geen gedoe met geld en/of pasjes. En wat helemaal handig is, is dat Bouwe de rekening krijgt ;-) (wees gerust Bouwe we zullen je terugbetalen!). Het is trouwens erg rustig op de weg. Wat een verschil met de zomermaanden.
Rond kwart voor 7 komen we aan bij ons onderkomen: Résidence Amal. Klinkt heel wat maar is gewoon een studentenvoorziening. We zitten heel dicht bij de universiteitsgebouwen van Bordeaux. De kamer is Ok; weliswaar een sobere inrichting maar schoon... voor de zekerheid stallen we onze fiets maar in de kamer. Daar is ruimte genoeg voor.
Als we ergens willen eten blijkt bijna alles op zondagavond (?) gesloten te zijn. Gelukkig kunnen we bij hotel Campanile terecht. Weliswaar weinig keuze want "de kok heeft vrij",maar we laten ons het goed smaken en gaan lekker vroeg onder de wol. Morgen weer een lange reisdag naar Sarria

Anneke:
Vandaag een lange wandeldag, 30 km v riego de ambros naar Cacabelos. Vanochtend eest een pittige maar hele mooie rotsachtige afdaling! Gem snelheid 3 km per uur!
Daarna werd het redelijk vlak.
Wederom hebben we vannacht een unique slaapplek. We slapen rondom de kerk in 2 persoons houten cabines.

Wist je dat....
.we vanochtend voor het eerst de route kwijt waren, we volgden de route vd bar
.Gineke en Tony vanochtend zijn vertrokken met de auto richting Spanje
.Gien gi een blaar in wording heeft opgelopen
.wij...Gina, Petra en Anneke nog steeds niet misgepraat hebben
.wij weer de complimenten hebben gekregen dat we er kleurrijk bijlopen
.we de eerste 4 dagen gladiolen hebben gezien en deze 5e dag niet
.het vanavond voor't eerst een beetje regent
.Inge al voorbereidingen treft om donderdag naar hier te komen
.Anneke haar stekker vd oplader kapot is, de spork kapot is, de tandenstokers niet te vinden zijn, crème nr2 nog op Asschat ligt en Petra de wasknijpers kwijt is
.het nu 21 uur is en we gaan slapen

Tot morgen!

• 25 September 2017 - 10:18

Anne:

Hello wereldreizigers,

Leuk om jullie verslag te lezen!
    Succes met het zoeken van jullie wasknijpers, haha.
    Goeie reis nog vandaag pap en mam, geniet ervan :)

Groetjes Anne

• 25 September 2017 - 19:55

Bouwe:

Geweldig dames, flinke afstanden leggen jullie af.
    Het gaat zeer voorspoedig behoudens enkele vergeten/gebroken items. Gister de hoogste top bereikt en nu de langste afstand.
    En binnenkort zijn jullie alle 5 weer bij elkaar.
    Geniet ervan
    Bouwe