Dag 6 - Reisverslag uit Ambasmestas, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Ambasmestas, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Gineke+Anneke

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 September 2017 | Spanje, Ambasmestas

Gineke:
Ma 25/9
Na een redelijke nacht op het smalle studentenbedje rijden we om kwart voor negen weer. Op naar Sarria! Het weer is een beetje omgeslagen. In de buurt vd Pyreneeën regent het zelfs. In Spanje is het leed gauw geleden, wel blijft het bewolkt.
We rijden om 10 voor 11 Spanje in. Tijd voor een tank- en koffiestop. Het eerste stuk in Spanje is de snelweg erg bochtig. We herkennen weer alle plaatsen waar we in 2012 met Iris en Anne zijn geweest.
Als we op de meseta zijn is het ook een feest van herkenning, het saaie eentonige lanschap (lijkt op de prairies in de USA) en de plaatsen van onze eerste camino van Los Arcos naar Léon, Carrion de los Condes, Fromista, Sohogun... Deze snelweg de A231 heet de Autovia Camino de Santiago, hoe toepasselijk.
Ondertussen worden we nog ff gebeld door iemand vd Auberge waar we vannacht slapen (wel een 2-persoonskamer hoor, de slaapzaal stellen we nog ff uit ;)). Hoe laat ze ons kunnen verwachten...
Rond half 7 arriveren we. Via booking.com had Tony dit geregeld. De kamer is luxer dan de vorige. Tony scoort zijn eerste stempel in zijn paspoort. We eten een pelgrimsmenu in de "hoofdstraat". Tony moet er gelijk aan geloven. Ook raken we aan de praat met een Mexicaans echtpaar. Ze doen de camino op z'n Mexicaans. Starten in st Jean pied de port en stoppen in Pamplona om vervolgens weer vanaf Sarria naar Santiago te lopen. In de tussentijd hebben ze door noord Spanje met een huurauto getoerd. Ze zijn onder de indruk dat Tony in Mexico city is geweest en werkt aan het nwe vliegveld aldaar.
Weer een volle dag. We gaan zo lekker slapen.

Anneke:
Eigenlijk weten we niet meer zo goed wat we jullie zullen vertellen....
Het leven van een pelgrim is zo eenvoudig en ongecompliceerd. We staan op, we ontbijten, we lopen, we drinken koffie, we praten, we zwijgen en we ontmoeten andere pelgrims van all over the world en aan het eind vd dag vinden we weer een prachtige plek om te slapen. Daarna douchen, een wijntje, heerlijk eten, de dag doornemen en gelukkig in slaap vallen.
Maar vandaag wel een heel speciaal onderkomen...schone gestreken lakens, badlakens, onze eigen slaapkamer en beneden een gezellige huiskamer! En lekker gegeten dat we hebben. En nog steeds voelen we ons pelgrim!
Vandaag hebben we gelopen 27 km tot Ambasmestas, albergue 'el rincon del apostol' het lijkt wel een 4****hotel en voelt voor ons als 5*****!!!
Vanochtend eerst liepen we door de wijnvelden in prachtige herfstkleuren
Na Villafranca del Bierzo vervolgden we onze weg ri Ambasmestas en liepen steeds langs en onder de snelweg (wel heel mooie route!), de snelweg waar Gineke en Tony vandaag ook over reden op weg naar Sarria! We voelden dat ze dichterbij ons kwamen!
We gaan zo naar bed, ons opmaken voor de forse klim naar O Cebreiro, 600m klimmen!
Tot morgen!

• 25 September 2017 - 22:26

Arda:

Je berichtje van vandaag gelezen Anneke. Klinkt heerlijk relaxed zoals jullie deze tocht beleven. Maar al die km lopen per dag lijkt mij erg heftig. Vooral wat jullie morgen te wachten staat. Slaap lekker en succes morgen. Lieve groet van Arda

• 26 September 2017 - 18:36

Wilma:

Stoere meiden! Goed bezig, het klinkt zo ontspannen, maar jullie lopen heel wat af!
    Wij net 3 dagen in stilte in het klooster geweest, ook heel bijzonder. Gun jullie zo nu en dan ook
    stilte en bezinning en natuurlijk veel genieten en lekker eten en drinken.

Heb het goed samen,
    Liefs,