Dag 12 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: GAPIG

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Oktober 2017 | Spanje, Melide

Dag 12
Daar we vandaag niet zoveel kilometers hoeven te maken, mochten we voor de zondag wat uitslapen. We werden pas wakker toen het al licht was en hoorden de pelgrims al langs ons raam komen lopen.
Een sober maar goed ontbijt bij onze hospitalero en vervolgens via de kerk, waar we een kaarsje hebben opgestoken en een stempel gehaald, onze tocht vervolgd richting Melide.
Het was wat mistig maar zeker niet koud. We liepen over prachtige bospaden maar het is wel druk onderweg met caminogangers. Zou dat komen omdat het weekend is? We hopen het maar want dan is het morgen weer wat rustiger.
Bij de eerste stop ( bij de niet zo lekkere koffie) toch maar de rokjes aangetrokken. Zoals bij elke stop komen we ook hier weer bekenden van de voorgaande dagen tegen.
Het werd steeds lichter en uiteindelijk begon toch de zon weer te schijnen.
Heel fijn dat we nu weer met zijn vijven (sorry 6-en) lopen.
Bij de 2e stop, waar wel lekkere koffie was, weer een stuk Santiagocake genomen op de overwinning van Max en ook daar weer oude bekenden gezien.
Net voorbij deze stop een prachtige oude brug waar we Melide in lopen.
In de stad is het gezellig druk en er is markt. Tony had gisteren zijn fiets al bij de albergue gezet, dus hij wist de weg. Prachtige herberg weer, waar we met zijn 6-en op een 8- persoonskamer liggen. Petra mist ineens haar lange wandelbroek ennwe kunnen niets anders bedenken dan dat hij bij de eerste stop ( waar we de rokjes aangetrokken hebben) is blijven liggen. Daar Tony op de fiets toch de auto moet gaan halen, zal hij er langs gaan.
Geweldige douches maar eerst even de stad in voor de lunch. In de oude stad veel Spaanse families die gezellig staan te kletsen en te borrelen.
Tony gaat op het fietsje terug naar San Xulián, Petra doet een rondje dorp en wij hangen ons wasje (bij elkaar in 1 wasmachine gestopt) lekker in het zonnetje te drogen.
Al snel komt het bericht dat de broek gevonden is. Yeah!!!!!!
Nadat Tony en Gina de fiets weer gestald hebben bij ons volgende onderkomen, zijn we gaan eten.
En eigenlijk zijn we allemaal best wel moe en nadat we nog een stuk van de mis bijgewoond hebben, zijn we naar onze albergue gegaan. We merkten dat het al aardig warm was. Morgen wordt het 29 graden. Pfff...
Nog even genoten van de prachtig gekleurde lucht en nu lekker slapen!!

• 01 Oktober 2017 - 22:56

Margarethe:

Gezellig om jullie tocht op deze wijze mee te maken. Succes en veel loopplezier voor de komende dagen. Liefs Margarethe.

• 02 Oktober 2017 - 10:24

An Boersen:

Wat een prachtige foto jullie zo met z'n 5en.Ik geniet van jullie verhalen en foto's.Succes en nog vele mooie ontmoetingen.!!!Llieve Groet AN

• 02 Oktober 2017 - 15:35

Trudi:

Erg leuk weer om op afstand met jullie mee te reizen! Fijn dat jullie weer compleet zijn.
    Geniet van deze bijzondere reis en succes met de wandelingen!
    Liefs Trudi