Dag 13 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Oktober 2017 | Spanje, Arzúa

Dag 13
Na een goede nachtrust ging het wekkertje om 7.30 uur. Om 8 uur waren we allemaal klaar voor vertrek. Eerst nog ergens een ontbijtje scoren. Er was nog veel gesloten maar nadat Tony aan iemand gevraagd had waar we konden ontbijten was dat snel gevonden. Een zeer overdadig ontbijt waarbij we van de eigenaresse ook nog churros en cake kregen. Toch ging alles op!
Het was een heerlijke temperatuur en er was vanochtend geen twijfel: het is rokjesweer. Zelfs Tony ging in de korte broek!
Het was beduidend rustiger vandaag op de camino. Ws omdat het nu maandag is.
Een prachtig afwisselend landschap: bos, akkers en boerengehuchtjes. In Boente nog even gekeken of George en Rosa daar waren. Zij hadden vandaag een rustdag maar waren net met de bus naar Melide vertrokken. Tony en Gineke, die een paar dagen met hen waren opgelopen, hebben een lief briefje voor hen achter gelaten.
In Boente staat een prachtig lief kerkje, wat we even bekeken hebben.
De 1e koffiestop was heerlijk in het zonnetje. Regelmatig zien we toch weer bekenden voorbij komen.
Het werd al aardig warm. Zo'n 25 graden maar nog goed te doen.
Vlak voor Arzua heerlijk geluncht met een kaassalade, jamon iberico en zumo de naranja natural. Heerlijk! Wat een heerlijk leven hebben we toch.
De albergue in Arzua is fantastisch. Ziet er zo mooi, nieuw en schoon uit. Met een badkamer.... bijna net zo mooi als thuis. Petra ging direct languit op de loungebank in de tuin, Tony doet weer de truc met de auto en de fiets, Gineke doet een powernap, en IGA proberen de douche uit. En die is goed! Ondertussen draait er ook nog een wasje in de machine.
Leuke gesprekken in de tuin en toch nog even rondje dorp. Bij de farmácia schattig nagelvijltje gescoord en wat paracetamol en bij de supermarkt wat nootjes en yoghurtjes.
Terug bij de herberg in de tuin genoten van een sangriaatje en de gekochte nootjes. De was was inmiddels ook weer droog.
Een heerlijk pelgrimsmenu gegeten op straat in onze albergue. We hadden vooraf (kaas) salades, croquetas en als hoofdmaaltijd heek, kip of schnitzel. Dit alles incl toetje en wijn voor €10! En echt superlekker.
Lekker nog een beetje rommelen en weer bijtijds naar bed.

• 02 Oktober 2017 - 21:07

Arda:

Wat een rijk leven hebben jullie zo ! En ik maar denken dat jullie amper te eten en drinken krijgen

• 02 Oktober 2017 - 22:27

Ineke Wiering-Kok:

Geweldig al die verhalen van jullie. Ik geniet. Wat hebben jullie het geweldig als groep lopen. En Tony, respect om elke keer ook nog op je fiets de tocht te maken. Hoe is dat met al die dames op pad?? Mooie foto's ook. Hopelijk kan ik het ook een keer lopen en ook met zo'n gezellige groep om me heen. Veel plezier nog. Ik blijf jullie volgen via de verhalen!!

• 03 Oktober 2017 - 19:11

Jacqueline :

Hallo dames en Tony,
    Vanaf dag 10 heb ik jullie reisverslag gelezen. Het is en blijft een hele belevenis om nooit te vergeten. Tony, ik heb respect voor je, om met 5 kwebbelde dames op te trekken

• 03 Oktober 2017 - 19:33

Bep:

Hallo allemaal,

Het is genieten jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken!
    Bij thuiskomst ben ik heel benieuwd hoeveel km. Tony met lopen fietsen en de auto heeft afgelegd, respect hoor Tony.
    Maar het is sowieso geweldig wat jullie als groep presteren, nog veel plezier voor iedereen!

• 03 Oktober 2017 - 20:20

Ouders Van Gineke:

De meeste kilometers hebben jullie afgelegd Santiago nadert.vanmiddag even lekker uitrusten "de beentjes omhoog" Het was ook warm vandaag. Maar dan Tony die de route 5 keer doet.Bravo!!!!. Tevens word hij ook nog als hulpje gebruikt voor vergeten "spullen" Nog veel wandel plezier

• 03 Oktober 2017 - 21:56

Lya:

Ha kanjers,

Heb jullie mooie, enthousiaste, liefdevolle, prachtige, bijzondere en mooie reisverslagen en fotoś eindelijk kunnen meemaken. (had even geen computer tot mijn beschikking) en geweldig om jullie bijzondere avontuur weer op deze manier mee te kunnen maken. Zo te zien genieten jullie volop en ik ben trots op jullie!!!!! Veel wandelplezier en liefs van mij X