Dag 3 - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Juni 2018 | Spanje, Larrasoaña

Om 6 uur werden we wakker omdat het licht aan ging en de hospitalero’s ons goedemorgen kwamen zeggen. Dat was jammer want onze wekker stond op 6:30 uur. Dus toch maar vast begonnen met aankleden en weer inpakken.
In het restaurantje van gisteravond mochten we nu weer ontbijten. Een sober ontbijt met pan tostado en jam. Personeel kon eigenlijk de drukte niet zo aan.
Na het ontbijt even de kerk bekeken en daarna in het andere restaurantje van Roncesvalles (meer gebouwen zijn er niet in R. ) nog een kopje koffie gedronken om de tijd te overbruggen tot het vertrek van de bus.
Een prachtige bus bracht ons tot Lintzoain waar onze tocht van vandaag zou beginnen.
Na de hevige regen van vannacht, breekt het open en gaat de zon schijnen en kunnen snel de “skirts” weer aan.
Aan het begin toch weer een aardig klimmetje maar gelukkig liepen we heerlijk in het bos in de schaduw.
Daarna fikse afdalingen die door de schalie (kleisteen)en modder erg glibberig waren geworden. Dit was goed uitkijken maar ondanks dat waren er wel wat valpartijtjes.
In Zubiri bij een supermarktje heerlijk brood gekocht met kaas en ham wat we in de schaduw op de middeleeuwse brug hebben opgegeten.
De meesten stoppen bij Zubiri maar wij hadden besloten nog 5,5 km door te lopen naar Larrasaoña.
Larrasaoña ligt ook aan een riviertje en we hadden bedacht dat we vannacht bij de albergue municipal zouden slapen. Dit was een simpele herberg waar we met 19 stapelbedden op een zaal liggen en de douches alleen koud water geven. Net nu wij onze haren willen wassen. :-(
Na ons helemaal geïnstalleerd te hebben en ons wasje gedaan te hebben, lekker op een terras ons verdiende biertje genomen. We zaten daar heerlijk maar binnen een uur werd het heel donker en begon het hard te waaien. En te onweren en te regenen!!!! Gelukkig net op tijd onze was veilig (lees droog) gesteld.
Om 19 uur aangeschoven voor het pelgrimsmenu. Voor €12 krijg je vooraf de keuze uit knoflooksoep, salade of pasta. Dan stoofpotje of vis. (Vlgs mijn vader was het forel) en toe ijs, arroz con leche of een appel. Wat je ook nam, alles was lekker. Er was ook een Koreaan aan tafel die prachtige aquarellen onderweg gemaakt heeft in een boekje. Echt heel erg mooi!!
Tijdens de borrel hadden we bedacht waar we morgen in Pamplona willen slapen. En dat is in de albergue op de plaza de catedral. Dit even vastgelegd tussen het voor- en hoofdgerecht. Nu weten we ook waar we morgen de rugzakken van mijn vader en Gineke naar toe moeten laten vervoeren

• 02 Juni 2018 - 19:30

Puck:

Wat een mooi verslag weer. Fijn dat je elke avond maar weer schrijft voor het thuisfront.Maar op deze manier beleven we het helemaal mee.

• 03 Juni 2018 - 20:01

Leen:

Kon jullie verslag 2 niet zo gauw vinden maar nu heb er drie gratis bij cadeau. Jullie hebben dus geen dag overslagen noch route ingekort maar volop gelopen. Henk, je bent super! Ik had niet anders verwacht hoor, maar het is toch leuk zoiets van een volstrekt onpartijdige , objectieve, ervaren deskundige zoals ene Inge te vernemen. Jammer dat het weer jullie niet zo meezit, maar hoe zwaarder en moeilijker de tocht des te groter de vergevingsgezindheid van onze lieve heer en zijn kleine neefje St Jacob die al die boetelingen langs die glibberige rotswand zien lopen. En laten we eerlijk zijn Henk, jij kan best wat vergeving gebruiken. Toch? Niet? Trouwens met 19 Stapelbedden in één ruimte de nacht doorbrengen kan je als fitte tachtiger soms op zeer ondeugende gedachten brengen, de zonde ligt altijd op de loer, maar Henk blijft monogaam en stoer. Trouwens wat zijn dat voorn engerds die "hospitalero's die je ongevraagd goedemorgen wensen? Het lijken me van die Spaanse verpleegkundigen met snorharen die je met een olé op de pot rammen. Ik hoor wel weer van jullie.

• 04 Juni 2018 - 13:25

Wim:

Een Koreaan aan tafel brengt de gedachtestroom wel op gang. W.s. vooruit gestuurd om de “boel” het westen, te verkennen en hun gewoontes.
    Nog geen uitvallers ondanks toch wel zware omstandigheden dus knap. Heb wel vernomen dat in de regio waar jullie nu lopen de hoogste paraatheid is voor de hulpdiensten.
    Zet hem op voor de laatste loodjes.