Dag 7 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Juni 2018 | Spanje, Los Arcos

Om 5.10 ging er ergens een wekker. Ik dacht van de hardloper maar hij bleef liggen. Later bleek dat hij van Karin was. Vorige week woensdag is zij blijkbaar zo laat opgestaan.
Uiteindelijk om 7.45 uur opgestaan en rustig ontbeten. Uiteindelijk om 8.50 gestart maar in Estella is een Decathlon......... Aardig wat meters gemaakt in de Decathlon en leuke shirtjes gekocht en om 10 uur weer op weg.
Al snel kwamen we bij La Fuente de vino ( de kraan waar wijn uitkomt). Daar natuurlijk uitbundig van genoten. Het ging ons net iets te ver om de waterfles te legen en te vullen met wijn want we wisten dat we nog een klimmetje zouden krijgen. Ook nog even het wijnmuseum bezocht en daarna toch maar weer verder.
Verderop bij een camping was het koffietijd. Heerlijke koffie hadden ze daar en (ja Leen;-)) we mochten zelfs een 2e kopje!!
Weer verder bergop en ons doel voor vandaag was Villamayor de montjardin. Daar hebben we ons zelf getrakteerd ( ja Leen) op paella met een lekkere fles wijn. Was allemaal heerlijk!!!
Toen ons met de taxi ( ja Leen) naar Los Arcos laten brengen omdat we daar wilden eindigen. Hier zijn we 3 jaar geleden nl begonnen.
We hebben hier heel luxe 2-persoonskamers met eigen badkamer. Eigenlijk niets pelgrimsachtig maar wel heel erg fijn.
In het dorp op zoek gegaan naar Ria (de Leusdense wandelgoeroe) die weer hospitalera is in de Oostenrijkse herberg. Zo leuk ontvangen en met haar een “kommetje” wijn gedronken. Was ook weer heel bijzonder.
Op het kerkplein verder geborreld en nog weer veel pelgrimvrienden begroet en ontmoet. De kerk is buiten proporties met goud bekleed.
Na een douche gegeten in een restaurant wat ons door meerderen werd aanbevolen maar viel ons achteraf tegen.
De temperatuur is nu wat te laag om nog buiten te kunnen zitten.
Inmiddels ingecheckt op onze vlucht voor morgen.

Ik proef uit de reacties dat jullie denken dat wij heel slecht weer hebben (gehad), maar uiteindelijk hebben we alleen de 2e dag een half uur regen gehad en de 4e dag de poncho wel aan gehad maar eigenlijk was het al weer droog voordat we hem aan hadden. De buien vielen als we pauzeerden of nog niet aan het lopen waren of als we klaar waren met lopen. Er is daar boven iemand die ons goed gezind is!

Vandaag 12 km gelopen met stijging van 215 meter.

• 06 Juni 2018 - 20:56

Annemieke:

Lieve mensen, wat een mooie indrukwekkende tocht is dit, geniet en veel succes

• 06 Juni 2018 - 21:08

Peyra:

Wat heb ik genoten van de foto's en verhalen. Hoe snel ik veslaafd ben geworden . Ik stond te popelen op het moment van uitkomen van de nieuwste versie.
    Leuk dat jullie Ria hebben opgezocht. Zij is toch wel de kiem van het caminovirus.
    Missie is volbracht. Gefeliciteerd en een goede thuisreis toegewenst.

• 07 Juni 2018 - 06:08

Sandra:

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Papa dit kan je afvinken op je bucket list, een ervaring waar je nog vaak over zult vertellen en met veel plezier aan terug zult denken.
    Iedereen bedankt voor de mooie foto's en leuke verslagen, een rustige terugreis. xxx

• 07 Juni 2018 - 06:11

Puck:

En daar gaat ie petje achterstevoren met gezwinde pas vooruit ..IK ruik de stal.
    Inderdaad een prestatie ik ben trots op jullie allen.

• 07 Juni 2018 - 09:06

A3:

Welkom terug en thuis!!!
    Ga vanmiddag op de loolaan staan met gladiolen misschien om
    jullie prestatie te eren.
    Als ik er niet sta, dan sta ik ergens anders!

• 07 Juni 2018 - 19:17

Leen:

Goede Pelgrims,
    Goed te lezen dat jullie ongeschonden jullie eindbestemming zijn aangekomen. Geweldige prestatie Hendrik. Trouwens over stevig aan(ge-)komen gesproken,jullie zullen vast wel zijn afgevallenvan die tochten over glibberige geitenpaadjes en langs diepe ravijnen.een ongelukje zit dan gauw in een klein hoekje. Maar gelukkig niets van dat al. Nog eens zeggen dat god niet bestaat. Hij heeft jullie aardig in het oog gehouden, is, volgens Inges laatste schrijven, is bovendien gedoseerd omgesprongen met donder,bliksem en slagregens.
    Jullie hebben dat naar alle waarschijnlijkheidsleer danken aan mijn broertje Henk, die sinds jaar en dag op zondag oudjes naar de kerk brengt(en ook weer ophaalt!) . En dat is van boven gezien en niet onopgemerkt gebleven.
    Trouwens over god gesproken, die allejezus gekke kraan waar wijn uitkomt,is natuurlijk ook een Gods. Henk, je hebt toch wel lege flessen geleendengevuld ,want helemaal Als god een beetje consequent is zorgtie er ook voor dat de eerstvolgende fles wijn die je opentrekt kraanwater bevat. Of zou dat iets meer voor de duivel zijn?
    Trouwens over wonderen gesproken,weten julliedar die heilige Jacobus waar jullie de afgelopen dagen zo mee in weer waren, dat die vanuit Palestina naar Santiago is gezeild in een Stenen boot(en naar ik vermoed met betonnen zeil)om aldaar volgens de overlevering te sterven en na zijn dood die hele machinerie van caminotourisme op te zetten? De opwekking van Lazarus is daar niks bij
    Trouwens over Lazarus gesproken,nee la maar dat voert te ver Goede vlucht behouden aankomst toegewenst gr. Leen en greet