Dag 7 - Reisverslag uit Abegondo, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Abegondo, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Anneke+Gineke

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 September 2017 | Spanje, Abegondo

Wij zijn best wel trots op onszelf!!

Vanochtend zijn we gestart met een heel verzorgd en lekker ontbijt! De vorige avond voor ons klaar gezet door de eigenaresse vd albergue.
Ook dit was een herberg waar de beheerder niet aanwezig was en dus 's ochtends trek je de deur achter je dicht en laat de sleutel achter.
Het was een frisse koude start, handschoenen hadden best aangekund.
De 1e 5 km klommen we gestaag daarna begon het echte werk. De asfaltweg veranderde in een stijl pad met keien/rotspartijen...volgens Gina's app het moeilijkste deel vd hele camino!!!
We hebben hard gewerkt/geklommen
We namen wel de tijd voor alle gezellige plekjes onderweg
Koffie, verse fruitsapjes en crêpes!
Je moet jezelf belonen om boven te komen!
We lopen door een streek waar de tijd lijkt stil te staan. Vanochtend om half 9 komen we langs een boertje die z'n paprika's aan't roosteren is op een open vuurtje...wij mochten keuren...heerlijk!!!
Wie zien een boer met takkenbossen lopen met een sikkel in z'n hand en
koeien lopen op straat.
Als we omkijken zien we prachtige vergezichten vanwaar we vandaan komen en het lijkt alsof we op het dak van de wereld lopen!
Vlak voor O Cebreiro komen we Galicië binnen! Vanaf hier staat er elke 500 m een paal met de nog af te leggen afstand tot Santiago...nog
160,948 km!!!
Tot nu toe hebben wij 168 km gelopen...we zijn dus over de helft!
Nu nog even over O Cebreiro...
Wat een prachtig authentiek dorpje op 1300m hoog in de bergen met prachtige uitzichten en strak blauwe lucht! Wat een pelgrimssfeertje hier!
Omdat je op de top vd berg bent heb je uitzichten rondom. De sfeer is moeilijk te omschrijven, jullie zouden hetzelf moeten kunnen ervaren
Het lijkt ook een klein openluchtmuseum hier.
We slapen in de albergue municipal minder chique dan gi maar helemaal prima op een slaapzaal. De was hangt weer buiten te wapperen en wij gaan naar bed!
Tot morgen!

Gineke:
Di 26/9
Vandaag is onze rustdag. We hebben heerlijk de tijd om Sarria te bekijken en om de fiets alvast naar het volgende punt te brengen. Vanochtend vroeg was het behoorlijk koud en mistig. Rond 11 uur breekt het zonnetje met volle overgave door. Het is de hele dag strakblauw. In Sarria zijn twee kerken waar je een mooie stempel voor in je paspoort kunt halen. De dame drukt ons op het hart om iedere dag twee stempels te halen. Dit schijnt nodig te zijn voor je Compostella, ach we zien wel of dat lukt. We hebben geen zin in stempelstress. We hebben elkaar ook een schelp gegeven. Peet ik ben de jouwe vergeten.
We hebben gepland om morgen zo'n 13 km naar Ferreiros te lopen. Het is een gehucht met een enkel huis en twee auberges. Het ligt in de middle of nowhere. In overleg met de hospitalera kunnen we de fiets achterlaten bij de herberg. Tony heeft t op z'n beste Spaans geregeld. Ze sprak geen woord engels. Vannacht slapen we nog een keer in dezelfde auberge. Wel zo praktisch ;).

• 26 September 2017 - 21:26

Anja Blom:

Hé meiden, jullie mogen zeker trots zijn, wat een afstand hebben jullie al afgelegd. En leuk dat wij het vanuit de luie stoel zo mee mogen beleven. Je zou bijna jaloers worden op al het moois wat jullie onderweg allemaal tegen komen. Maar wie weet trekken jullie op deze manier andere over de streep om de route ook te gaan lopen.
    Veel succes en plezier en blijf genieten.
    Groetjes, Anja Blom

• 27 September 2017 - 06:46

Marian:

Dag ladies,

Zo te lezen gaan jullie als een speer. Wat een afstand al gelopen. Ben trots op jullie.
    Leuke verslagen en mooi foto's, waardoor wij hier ook mee kunnen genieten..

Veel wandelplezier en eenn fijne hereniging met Gineke, Tony en Inge.

Marian

• 27 September 2017 - 11:48

Gerbrand :

mooie beschrijvingen van jullie wandeletappes. Het kan zo een reisgids in.
    Met dank aan de auteurs. Gerbrand.

• 27 September 2017 - 12:57

Bouwe:

Prachtig beschreven ladies. Ik heb zin om mee te lopen, zo'n mooie omgeving.
    Mooie foto's , de was zal snel droog zijn zo bovenop de berg!
    Het moeilijkste klim dus gehad, proficiat.
    Bouwe

• 27 September 2017 - 20:01

Peter Verwoerd:

Als ik ook weer terug denk dan zie ik weer de beklimmingen en de geur van brood bij de kleine cafés.
    Het mooiste was atijd s ochtends het vertrek . Waar k om je uit.

• 27 September 2017 - 23:15

Ronald:

Leuk om jullie belevenis te lezen.
    Ook wat jullie ervaring van de o Cebreiro is.
    Hoe anders t kan zijn met t mooie weer.
    Zelf ben ik er ooit geweest met spookweer.
    Met sneeuw en forse vorst in de nacht...
    Ook dan is dit middeleeuws aandoende dorp op de berg
    een oase om te kunnen rusten en onderdak te vinden.
    Geniet dames van de mooie Caminosferen.