Dag 8 - Reisverslag uit Daganzo de Arriba, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Daganzo de Arriba, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Anneke + Gineke

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 September 2017 | Spanje, Daganzo de Arriba

Anneke:
Vanochtend vroeg zijn we vertrokken uit ons mooie openluchtmuseum /kerststaldorpje O Cebreiro! Met achter ons een prachtige zonsopkomst!!
Wat een mazzel hadden wij met het heldere weer, via meerdere kanalen horen wij dat het hier heel vaak mistig is.
Om onze spieren maar weer eens op te warmen begonnen we met een pittige klim 100 m de hoogte in en dat met onze rugzakken van bijna 10 kg...
De rest van de route was over't algemeen dalend...weer een prachtige route vandaag!! Galicië.....
een groen gloeiend landschap, kleine paadjes met hoge afscheidingen. We zien bloeiende brem en heide, bloeiende krokussen, vallende kastanjes en eikels...een bijzondere combinatie!
We komen door hele kleine boerendorpjes....door en over de boerenerven. We moeten regelmatig wachten omdat de koeien worden verkampt. In 1 vd dorpjes werd ons een heerlijke warme pannenkoek met suiker aangeboden door een omaatje uit het dorp. Natuurlijk hebben we het aangenomen, toen we h'm bijna op hadden hoorden we het woord donativo met andere woorden of we haar toch iets wilden geven in haar schortzak. Ze was erg blij met onze donatie! Achteraf lazen we in ons boekje v 10 jr gelezen...pas op voor de pannenkoeken verkopende vrouw.....ach was haar dag ook weer goed. We zagen haar later flink bevoorraad worden met tig aantal zakken meel v 20 kg......
Verder afdalend zijn we aangekomen op onze eindbestemming Triacastela.
Vanavond hebben we voor het eerst buiten (op straat) gegeten, een mooie afsluiting van de dag!
We verheugen ons op de dag van morgen...Inge komt en we ontmoeten haar in Sarria!
Tot morgen!
Gina, Petra en Anneke

Gineke:
Woe 27/9 - onze eerste etappe!
Vandaag gaat voor ons het wandelfestijn beginnen. Met de wekker op 8 uur en een eigen ontbijtje in de albergue lopen we om 9 uur. Het weer is nu al lekker, geen mist zoals gisteren. Het zonnetje breekt al gauw volop door. De route loopt door een heel oud bos. Tony kan zijn hart ophalen, zoveel verschillende bomen, weer eens wat anders dan de cultuurbossen in NL. We zien nu veel ouderen lopen. Een heel ander publiek dan twee jaar geleden. Ook lopen veel mensen met een dagrugzak. Zij laten hun bagage vervoeren met een taxi. Wij horen daar natuurlijk ook bij ;).
In Sarria starten ook veel mensen. Voor Spanjaarden is het erg belangrijk om de compostella op je CV te hebben. Je kunt alleen in overheidsdienst als je de compostella hebt.
We hebben groepen schoolkinderen gezien, opgedirkte dames met rolkoffers... ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Gina, Petra, Anneke en straks Inge doen het wel op de echte pelgrimsmanier! Petje af dames! Jullie hebben gisteren echt een topprestatie geleverd. In Sarria hebben we veel mensen zien strompelen, al dan niet met knieband/tape.
Onderweg nemen we twee keer een koffiestop. Tony is al heel gauw gewend en geniet. De route is werkelijk prachtig, een glooiend agrarisch landschap. We zien ook de typisch Galicische horreos, graanschuurtjes.
Rond half 1 zijn we bij onze albergue. Pffff gelukkig de fiets staat er nog. Na een eigengemaakte lunch gaat Tony terug op de fiets naar Sarria om de auto op te halen. Vlakbij Sarria ai... lekke band. Gelukkig hoefde hij nog 'slechts' een kwartiertje te lopen ;). Er zat een hele dikke spijker in. Met het Samson doosje was het zo weer gefixt. Vervolgens heeft Tony de fiets al in Portomarin bij ons volgende onderkomen in de garage geplaatst!
We liggen vannacht op een slaapzaal van zo'n 20 mensen. We gaan t beleven. De auberge is kraakhelder, mooi geschilderd in blauw/witte kleuren. Vanavond een heerlijk pelgrimsmenu genuttigd met een echtpaar uit Nieuw Zeeland (ze zijn al over de 70!). Gelijk al een adresje voor iris en Anne geregeld. Ze wonen op Waiheke island. Schijnt mooi te zijn. We gaan zo dadelijk proberen te slapen....

• 27 September 2017 - 21:50

Thea:

Leuk om dit te lezen. Succes allemaal. Tony en Gineke geniet er samen van! Veel plezier en hopelijk veel mooi weer

• 27 September 2017 - 22:20

Bep:

Wat een leuk verhaal, fijn dat jullie zo genieten. veel plezier!!!!

• 27 September 2017 - 22:39

Monique:

Heel leuk om weer met jullie 'mee te wandelen'. Mooie verhalen, ervaringen en ontmoetingen.
    Geniet ervan!

• 28 September 2017 - 10:20

Margarethe:

Wat gaaf om jullie zo te volgen. Het lijkt mij een bijzondere ervaring. Liefs.

• 28 September 2017 - 10:45

Alia:

Wat leuk om jullie zo te volgen wij wensen jullie een goed tocht verder.En geniet ervan

• 28 September 2017 - 12:21

Paul:

Klinkt allemaal erg goed Gineke! Mooie omgeving en goede begeleiding

• 28 September 2017 - 13:55

Bouwe:

Nog een paar dagen en jullie zijn weer allemaal bij elkaar. Leuk Tony om de route 3x te nemen, auto, wandelen en fietsen !!
    Bouwe

• 28 September 2017 - 18:14

Tineke:

Mooi verslag, leuke manier om op de hoogte te blijven. Nog veel loop plezier!