Dag 14 - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Anneke+Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Oktober 2017 | Spanje, Salceda

Anneke:
De jacobsschelp is het symbool geworden voor de camino de Santiago. Pelgrims maken zich herkenbaar met een jacobsschelp vastgemaakt aan rugzak oid, de schelp zorgt voor herkenning onderweg en kan aanleiding zijn voor mooie ontmoetingen en gesprekken. Toen ik in 2014 plannen maakte om n Santiago te gaan lopen kreeg ik een schelp v Dirk en Hannie kado. In 2015 en het voorjaar v 2017 heeft hij me vergezeld van St Jean Pied de port naar Léon.
Vlak voor mijn moeder in 2016 overleed heeft ze me de opdracht meegegeven om te gaan lopen met vleugels! Als herinnering aan mijn moeder heeft Ina voor mij een prachtige vlinder op m'n schelp geschilderd. Ik ben er heel blij mee!

Inge:
Dag 14
De bedoeling was om 7.30 uur wakker te worden, maar om 7 uur werd op zaal het grote licht aangeknald. Dus toch maar rustig begonnen met opstaan, aankleden en inpakken. Daar de Canadese dames die bij de ramen lagen, voor het slapen alle ramen gesloten hadden, hadden we er een zeer verhitte nacht opzitten.
We konden in onze albergue heerlijk ontbijten en gingen daarna weer op weg. Nog geen zon te zien maar het was niet echt koud.
We liepen weer heerlijk door de bossen met op de achtergrond het geluid van de autoweg richting Santiago. In het bos worden we aardig bekogeld door vallende eikels.
Het is weer wat drukker op de Camino omdat de c. primitivo en de c. del norte nu op deze route erbij gekomen zijn. Iedereen maakt nu plannen voor als ze in Santiago aankomen.
In Salceda is ons volgende onderkomen. En wat voor één!!! Het lijkt wel een resort!! Ze hebben 2-persoonskamers maar ook een ruimte met 4 stapelbedden. In de tuin 2 vijvers met ligbedden en een hangmat. Wat hebben we het toch goed. Tony gaat eerst de fiets halen en als hij terug is gaan we lunchen in het restaurantje wat hierbij hoort. Vanuit onze lunchplek hadden we zicht op de entree zodat we zagen dat ook de Griekse Canadees George en Rose hier vannacht zouden overnachten. Wat een toeval!!!
Na de lunch gingen Gina en Tony weer op zoek naar een onderkomen voor morgen en om de auto/fiets truc weer uit te voeren. Wij hebben de ligbedjes en hangmat uit getest.
In de loop van de middag komen er wel meer gasten. Op onze kamer liggen nog 2 Koreaanse meisjes die in Pamplona gestart zijn en nu een maand onderweg zijn.
We hebben ons prima vermaakt met muziek luisteren, boekje lezen/luisteren, wasje doen en genieten van het heerlijke weer.
Het pelgrimsmenu was boven verwachting: croquetas, en als hoofdmaaltijd zalm en heek en als toetje yoghurtmousse. Zo lekker!!! Gezellig gegeten met George en Rose en moe maar zeer voldaan naar bed.



  • 03 Oktober 2017 - 21:03

    Jph:

    Een nieuwe mijlpaal!
    Dit dagboek is nu meer dan 10 000 keer bekeken.
    Muchas gracias PIGGA damas.

  • 03 Oktober 2017 - 21:04

    Peter Verwoerd:

    Wat leuk dat jullie hetzelfde resort hebben.3 jaar geleden heb ik ook hier overnacht. Vanuit deze plek maar nog een klein stukje.
    Ik heb ooit mijn schelp weggegeven. Ik hoop dat hij nog steeds gebruikt word.

    Groetjes Peter

  • 03 Oktober 2017 - 23:05

    Ina :

    Ik lees alle verslagen ...prachtig. Zeker nu deze reis toch extra speciaal is voor jullie.
    En..Anneke fijn om te lezen dat je geniet en blij bent met de schelp. Dank. + een extra herinnering aan je moeder. liefs Ina

  • 04 Oktober 2017 - 13:41

    Hannie Jansens:

    En Anneke, die schelp hebben wij toen voor je gekocht in Santiago de C. Dus nu gaat-ie weer op terugreis! De beschildering is prachtig en met de gedachte aan je Mem nog mooier. Liefs, Hannie

  • 04 Oktober 2017 - 15:14

    Anne:

    Ja Anneke heel mooi die vlinder op je schelp . Jullie krijgen Santiago al bijna in zicht denk ik , zo'n prachtige tocht gehad met elkaar , nog fijn genieten . hartelijke groet Anne

  • 04 Oktober 2017 - 20:38

    Bep:

    Tony en Gineke, gisteravond voor de Tai Chi les werd mij verteld dat jullie een schelp mee moeten dragen.
    Ik begreep niet wat hiermee bedoeld werd, maar nu natuurlijk wel.
    Wat een prachtige vlinder is er op de schelp geschilderd, heel speciaal.
    Lieve groetjes voor de hele groep,Bep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salceda

De Camino

Pelgrimstocht van Los Archos naar León.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2018

De terugreis

06 Juni 2018

Dag 7

05 Juni 2018

Dag 6

04 Juni 2018

Dag 5

03 Juni 2018

Dag 4
Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 35625

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 11 Oktober 2015

De Camino

Landen bezocht: