Dag 19 - Reisverslag uit Maroñas, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Maroñas, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Gineke+Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Oktober 2017 | Spanje, Maroñas

Zo 8/10
We zijn niet heel vroeg op pad, we lopen om half 10. We kunnen gelijk in rokje/korte broek zonder jas lopen. Het is nu al warm. Flink smeren dus! Het plan is om vandaag richting Muxia te lopen en om halverwege in Lires te overnachten in een albergue. Tony heeft al wat geboekt. Best handig dat internet. We laten de auto met fietsdrager en fiets achter in Fisterra. We leggen alles in de auto.
In Fisterra hebben we even wat moeite om de (uitgangs)route te vinden. De route loopt vervolgens eerst door allerlei dorpjes en daarna deels door bos. Het landschap is glooiend, er zitten pittige klimmetjes bij. We zien weinig pelgrims onderweg, het is heerlijk rustig. Een groot contrast met de laatste dagen voor Santiago. We zien ontelbaar veel horreo's. Ik vermoed dat er wel een hele pagina met horreos in het fotoboek zal komen ;). Na twee uur lopen beginnen we wel zin in koffie te krijgen. Maar helaas geen cafeetjes of albergues onderweg. Pas op onze eindbestemming in Lires, na bijna 16 km, kunnen we heerlijk lunchen bij onze albergue. De boccadillo de la casa nr 1 met café con leche y aqua mineral laten we ons dan ook heerlijk smaken!!Doordat ik graag een stukje route met uitzicht langs de kust wilde lopen is de route bijna 16 km geworden. Maar de uitzichten waren prachtig en zeker de moeite waard.
Tony gaat met een taxi de auto in Fisterra ophalen. We hebben nog met de gedachte gespeeld om de auto pas morgen op te halen maar Tony wilde hem liever niet nog een dag in Fisterra laten staan. Dit is best een druk toeristenstadje.
We hebben hier in Lires een prima tweepersoonskamer en de auto voor de deur.
Nu we toch de auto hebben en we pas om half 8 kunnen eten, gaan we nog ff met de auto naar het prachtige grote zandstrand. Als we daar aankomen blijkt het vloed te zijn, geen strand dus. Gelukkig vinden we een piepklein zandstrandje. Hier ga ik natuurlijk ff pootjebaden en schelpen zoeken. GENIETEN!!!
Ons avondeten nuttigen we buiten op het terras met uitzicht op de ondergaande zon.... een heerlijk zwoele nazomeravond.... of is het al herfst?

Inge:
Elke beweging die we vannacht in bed maakten, werd geregistreerd door het krakende matras. Aangezien we met 12 man op de zaal sliepen is het maar goed dat je oordoppen in hebt.
Eerst beneden ontbeten en daarna in het licht onze spulletjes gepakt en 8.45 uur weer op weg. Wij dachten rokjesweer maar het was maar 7 graden. Koud!!!!!
Maar met dat de zon hoger komt wordt het ook steeds warmer en al snel kan het vestje toch uit. Ook omdat de eerste 10 km alleen maar klimmen is. We lopen heerlijk door het bos en horen spechten. Een tijdje vliegt er een roodborstje met ons mee.
Na de lunch lopen we grote stukken langs de weg. Maar gelukkig is het zondag en is er niet veel verkeer. Toch loopt het niet vervelend. Wel is de temperatuur inmiddels opgelopen tot 27 graden en als gevoelstemperatuur 40 graden.
En als we dan op het eind ook nog een paar vervelende pukkeltjes moeten nemen, zijn we blij dat we bij onze albergue aankomen.
Onder de druivenstruik nemen we lekker wat te drinken. We hebben een slaapzaal met een eigen compartimentje van 2 stapelbedden. En......... de regie over het openstaande raam ;-)
We spreken een meisje dat in 4 maanden vanuit de buurt van Linz (Oostenrijk) is komen lopen. Ze loopt nog tot Finisterre en gaat vrijdag naar huis.
Leuk om Gineke haar verhalen te horen wat zij vandaag gedaan hebben. Ook info voor als wij daar zijn. Inmiddels morgen weer een slaapdate met Gineke en Tony geregeld.
Aan het einde van de dag kwamen Bouwe en heit bij onze albergue voor een borrel en om gezellig mee te eten. Weer een enorm pelgrimsmenu met salade, omelet of linzensoep en 2e gang schnitzel met frites en toe yoghurt of fruit. Daarbij nog wijn zoveel je wil en afsluitend met koffie! Pfff... we zitten vol!!!
We krijgen ook hele mooie gezellige foto's van Tony en Gineke door.
Leuk dat we ze morgen weer gaan zien!!!

• 08 Oktober 2017 - 21:20

Arda:

Ongelofelijk dat jullie zo'n lekker temperatuurtje hebben. Hier 13 graden en miezerig! Hoe ver hebben jullie nog te gaan? Het is iig vooral genieten

• 09 Oktober 2017 - 12:54

Tineke:

Nog een weekje....dat wordt afkikken!