Back in Santiago - Reisverslag uit Calmarza, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Back in Santiago - Reisverslag uit Calmarza, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Back in Santiago

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Oktober 2017 | Spanje, Calmarza

Santiago
Om 8 uur nog lekker gedouched met een echte handdoek(van het huis) en aan de overkant ontbeten. Lekker relaxed. Het is mooi weer en we zien weer veel pelgrims verder trekken. We hoeven niet meer te lopen. Hierna onze rugzak opgehaald en richting busstation gelopen. Daar hadden we ook een taxistandplaats gezien. Maar onderweg daar naar toe kwamen we een taxi tegen en we vroegen of hij ons naar Santiago kon brengen. Hij moest dat even aan de man vragen die ook naar S. moest of dat goed was. Geen probleem. Kosten delen=€20pp. De bus zou €16 kosten, en er 3,5 uur over doen en 48 stops. De taxi doet er 1 uur over!!!!
We krijgen steeds meer respect voor ons zelf als we zien wat we eigenlijk allemaal gelopen hebben. Ook de hoogteverschillen! We komen in een nevel terecht die tot Santiago blijft. Toen we uitstapten vonden we het bere koud en zijn gauw ergens koffie gaan drinken zodat we onze lange broeken en sokken konden aan trekken.
Voor de kathedraal stond een enorme rij voor de mis. Ongelooflijk! Misschien omdat het gisteren een feestdag was? Ook op het plein voor de kathedraal is het druk en nog steeds nevelig. Wat zijn wij geluksvogels dat wij dit vorige week met prachtig blauwe lucht hebben mogen ervaren. Ook het gevoel is nu heel anders.
We lopen naar dezelfde albergue waar nog plek is voor ons.
We liggen nu op een gangetje en zijn niet ontevreden over onze plek.
Via de groente-, kaas-, vlees- en vismarkt lopen we weer naar de kathedraal. Inmiddels is het zonnetje gaan schijnen en wordt de temperatuur aangenamer zodat we op een terrasje gaan lunchen. Daarna nog wat souveniertjes ingeslagen en weer heerlijk naar het plein voor de kerk. Leuk om te zien hoe blij mensen zijn als ze aankomen. Er wordt zelfs een groep fietsers met spandoeken opgewacht.
Heerlijk gegeten in het straatje waar je je Compostela kan halen. In het restaurantje zaten ook de 2 Nederlanders die de huiskamer van de lage landen nu overgenomen hebben van de 2 dames waar we vorige week even geweest zijn. Ook zat er nog een Nederlands echtpaar (hoe is het mogelijk, de afgelopen weken nauwelijks Nederlanders gezien!) die 4 augustus vanuit Nederland zijn komen fietsen. En zij vliegen in hetzelfde vliegtuig dan wij terug. Wij zullen hen dus morgen nog zien.
Via de verlichte kathedraal naar onze herberg gelopen. Deze ligt op een heuvel met mooi uitzicht over de stad. Buiten zitten er nog velen hiervan te genieten.
Inmiddels vernomen dat Tony en Gineke weer goed thuis zijn aangekomen. (met onze Compostela's ;-))
Wat een bijzondere tocht met mooie herinneringen hebben wij met elkaar mogen delen!

• 14 Oktober 2017 - 10:23

Hannie:

Het was leuk om de reis zo te volgen meiden. Ben regelmatig in Spanje en mooie plekken zijn dan zo herkenbaar. Net als dat lekkere eten en de tapas! Ik wens jullie een goede reis terug. Groet, Hannie

• 14 Oktober 2017 - 20:52

Wilma:

Missie volbracht. Gefeliciteerd allemaal en welkom terug. Het beloofd een heerlijk weekend te worden.
    Rust goed uit en geniet!
    Liefs,
    Wilma