Dag 4 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Juni 2018 | Spanje, Pamplona

Om 6.30 uur opgestaan na voor ons allemaal toch een boven verwachting goede nachtrust. Op zoek naar een ontbijtmogelijkheid kwamen we er achter dat die er niet was. Gelukkig hadden we nog wat yoghurtjes en 2 bananen. Die eerst maar genomen voordat we gingen lopen. Het was eerst nog nevelig maar gelukkig kwam de zon er snel door. De route ging veel door het bos waarbij de paden nog erg modderig en daardoor glibberig waren. Met de modderspetters op onze kuiten gingen we Karin achterna die een pijl op haar kuiten had. Later liepen we hoog langs de bosrand met mooi uitzicht over de vallei.
Na 4 km onze eerste stop in Zorain. Hier lekker broodje en koffie genomen. Het liep lekker vandaag.
De volgende stop was in Trinidad de Arra waar we op een pleintje gezeten hebben met koffie en een krabtortilla. Dit lag op de route en zo konden we genieten van alle pelgrims die langsliepen en alle Spanjaarden die prachtig op hun zondags gekleed zijn.
Om 12 uur ging de kerk uit en kwamen er prachtig geklede jongens en meisjes naar buiten voor de processie onder luid klokkengelui.
Toch maar weer verder gelopen richting Pamplona. Deze stad kwamen we heel mooi binnen via de poort van de citadel. Op de plaza de catedral was ons hostel. Recht tegenover de cathedraal dus. Was daar bij onze aankomst dus ook een processie met mooi aangeklede mensen, muziek en klokgelui.
De rugzakken van Gineke en mijn vader waren nog niet aangekomen maar de jongen van de receptie belde er meteen achteraan en toen bleek dat deze nog in Larrasoaña stonden. Foutje dus. Maar ze zouden er om 16 uur zijn. Wij dus eerst maar naar een lekker terras gegaan voor wat vocht en wat tapas. Terug bij het hostel nog steeds geen rugzakken wat betekent dat mijn vader, Tony en Gineke niet kunnen douchen en hun bed kunnen opmaken. Dan maar relaxen.
Voordat we gingen eten de cathedraal bekeken die erg mooi was.
In het restaurantje aanbevolen door de jongen bij de receptie heerlijk tapas gegeten en op de terugweg bij de supermarkt water en bananen gekocht voor morgen.
Bij terugkomst in het hostel zijn de rugzakken er gelukkig.
Plan de campagne voor morgen besproken. We gaan met de taxi naar Zariquiegui en vandaar lopen naar Mañero. Daar hebben we voor de zekerheid een bed gereserveerd omdat ze maar 26 bedden daar hebben.
En @Ria H. We lopen tot Los Arcos

Vergeten de afstanden te vermelden bij de etappes:
Dag 1 8 km
Dag 2 18 km
Dag 3 16 km
Dag 4 16 km

Hoogteverschil 1000 meter

• 03 Juni 2018 - 21:09

Sandra:

Alweer een mooi verhaal. Gelukkig stonden de stieren op stal, zodat jullie rustig op terras konden zitten. Morgen weer een mooie dag gewenst!

• 03 Juni 2018 - 22:20

Anneke:

Wat een mooie dag hebben jullie gehad, iedere dag toch weer verrassend anders!
    Morgen weer een hele mooie wandeldag...via de prachtige perdonpas!

• 04 Juni 2018 - 06:48

Puck:

Elke dag maar weer een verslag schrijven na een dag wandelen is best een klus.Maar wat vind ik het fijn om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie belevenissen.

• 04 Juni 2018 - 08:06

Ria:

Jouw verslag,Inge, lees ik aan het begin van de dag. Hoort intussen bij mijn ochtendritueel! Mijn bewondering voor jullie is geweldig! En wat zullen jullie een beelden op je netvlies hebben staan! Het weer zou beter kunnen, maar ach je kan niet alles hebben!

• 04 Juni 2018 - 13:57

Wim:

Ik zou die pijl bij Karin, neem aan tatoeage, maar laten zitten. Is ook handig bij tennis en skiën.
    Na een voorzichtige start, 8 kilometer, is de afstand meer dan verdubbeld zie ik.
    Om even een beeld te geven van onze maaltijd wij hebben vanavond taco’s in onze eigen herberg.

• 04 Juni 2018 - 16:15

Ria:

Mooie verslagen Inge,Gaat het goed met je Vader???? Wij vinden het heel knap van hem.

Maar dat geld natuurlijk voor iedereen,maar aangezien zijn leeftijd,petje af.

Veel sucses op jullie prachtige tocht.Ad en Ria voorlopig nog Oropesa

• 04 Juni 2018 - 21:31

Leen:

Geweldige prestatie Inge, die dagelijkse verslagen die je naast alle fysieke inspanning weet te maken. We blijven evenals jullie zo mooi op de hoogte (1400 m?) Zag vandaag dat Ze bij de
    Shellpomp ook ook allemaal van zo' n Jacobsschelp zijn voorzien. Maar nergens een rugzak te zien, stelletje caminobeunhazen dus. Veel sterkte bij de volgende tocht. Petje af Hendrik en bedenk dat zo'n wandeling in je volgende tachtig jaar door de gewenning een stuk makkelijker gaat