Dag 5 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Juni 2018 | Spanje, Puente la Reina

Rectificatie op het voorgaande verslag:
We zijn de afgelopen dagen 1160 meter in hoogte gestegen i.p.v. “maar” 1000 meter. ;-)

Vanochtend mochten we uitslapen van ons zelfs. Alhoewel er al pelgrims waren die voor 6 uur al kwartier maakten mochten wij tot 7.30 blijven liggen. Het ontbijt stond in de keuken al klaar en bestond uit koffie, thee, (geroosterd) brood en/of yoghurt met havermout of muesli. Rustig ontbeten en alle spullen gepakt. Het miezerde buiten. Taxi gebeld en deze bracht ons voor slechts €17 naar Zariquiegui. Het had daar net flink geregend want de straten waren nog nat. Daar ontmoetten we Deense Paul weer, maar wij begonnen eerst met koffie. Toen de klim naar de Alto de Perdon waar het pelgrimsmonument bovenop de berg staat. Daar even genoten en onze fotomomentjes genomen en we
voelen ons zeer bevoorrecht dat het zonnetje schijnt. Het landschap hier is groen en glooiend en we kunnen ver kijken. Na de top een lange maar glooiende afdaling met veel stenen. Dus goed uitkijken geblazen.
In Muruzabal was het tijd voor koffie en .......... worteltaart!!! Heerlijk! En daar begon het toch ineens te stortregenen!!!! Wat een geluk dat wij net pauze hadden! Na 15 minuten scheen de zon weer en leek het net of er niets gebeurt was. Wij weer op pad. Vlak voor Puente la Reina vielen er toch weer wat druppels en toen het menens werd toch maar de regenponcho aangedaan. Maar toen we de poncho een maal aan hadden was het al weer droog en kon hij direct weer uit.
In Puente la Reina geluncht met een enorm broodje gezond. De meeste pelgrims blijven hier overnachten maar wij gaan nog even door naar het volgende dorpje. Helaas zit daar nog een klimmetje (nou ja klimmetje....:-() in vlak voor het dorp. Op de route ligt onze herberg waar de hospitalera ons al op staat te wachten. Wat een ontvangst! Prachtige herberg met stortdouches!!!!!! Om 19 uur mogen we weer aanschuiven voor het pelgrimsmenu en morgen is om 8 uur het ontbijt. Yeah!!! Weer uitslapen!!
Gineke en Karin lopen even naar de supermarkt voor wat bananen, yoghurtjes en water terwijl de rest vast geniet van een heerlijke douche!
Om 19 uur aan tafel met keuze uit 3 voor- en 3 hoofdgerechten. Gepresenteerd door onze gezellige hospitalera Mariola. Eerst was iedereen voorzichtig aan tafel maar aan het einde ontstond er een bijzonder gesprek. Heel bijzonder. Dat is de Camino!!

Afstand vandaag 18,4 km

• 04 Juni 2018 - 21:43

Leen:

Lieve mensen, Uit de verslagen valt op te maken dat jullie toch iets heel bijzonders ervaren, iets wa te maken heeft met gemeenschap, samen, met dat wat die tocht voor iedereen toch zo anders maakt dan een meerdaagse wandeling over de Veluwe. niet vanwege het mooiere uitzicht maar door het bijzondere inzicht dat je soms kan overvallen

• 05 Juni 2018 - 05:58

Sandra:

Wat een mooi verhaal weer, ik kan de sfeer proeven, het is net of ik er zelf bij ben. Alleen heb ik 's avonds geen zere voeten, en heb ik piepers met een bal gehakt gegeten:)
    Hopelijk vandaag een iets lichtere tocht, maar heel knap wat jullie daar doen.

• 05 Juni 2018 - 06:13

Puck:

Lieve wandelaars wat is het een genoegen om het verslag te lezen.Wat zien jullie veel en ontmoeten ojullie bijzondere mensen.

• 05 Juni 2018 - 09:05

Wim:

Worteltaart het moet niet gekker worden. Enfin met al die beklimmingen. Buienradar is geïnteresseerd in jullie daar jullie wel een neusje hebben voor fikse buien. Nu allen vandaag en morgen nog en dan weer pelgrim af terug naar luxe, bah.

• 05 Juni 2018 - 12:39

Agnes:

Even een groet vanuit Zeist. Wel weer bijzondere tochten hoor !! Fijn dat jullie zo genieten. Blijf dat nog even doen , en zet hem op !!(en doe voorzichtig )
    Groetjes,

• 05 Juni 2018 - 12:46

Anneke :

Luxe pelgrimeren idd!!
    En dan het prachtige pelgrimsmonument,
    de klaprozen, de brem, de windmolens en
    de ooievaars...genieten!!!
    Ik zag zelfs op de foto's v Gineke de
    eerste wijn/druivenvelden al..
    De Rioja in zicht!

• 05 Juni 2018 - 16:24

Trudi:

Na regen komt gelukkig telkens zonneschijn. Ik geniet hier mee van de sfeer, en zal mn ritueeltje (na een werkdag gelijk kijken of er een verslagje is) over een paar dagen weer missen! Knappe prestatie, petje af en jullie genieten volop zo te zien en lezen. Goede dagen nog!

• 05 Juni 2018 - 21:24

Leen:

Lieve mensen,
    Inge schrijft: " Vanochtend mochten we van onszelf uitslapen tot 7.30 uur" Da's heel aardig van jullie zelf. En jullie mogen van jullie zelf ook stukjes met taxi doen. Jullie mogen eigenlijk heel veel van jullie zelf, ja jullie zijn wel gek met jullie zelf. Jullie trakteren jullie zelf zelfs op worteltjes taart las ik. Je weet dat dat heel goed voor je ogen schijnt te zijn, dit omdat je zelden een konijn met een bril ziet. Bovendien komt dat goed van pas bij jullie vergezichten.
    Jammer dat het zo vaak regent. En telkens als jullie reageren door het aantrekken van die stomme poncho ( Henk tis dat je zo'n mooie kop hebt , maar je loopt toch wel een beetje voor lul met die blauwe petticoat) stopt de regen. Daarom volgend advies:trek die poncho elke dag s'ochtends over je vrome pelgrimskop en doe hem niet meer uit? Wedden dat het droog blijft? Of mogen jullie dat niet van jullie zelf. Pracht tocht trouwens. Ben beetje jaloers op Henk. Maar ja hij is wat ouder dan ik. Greet zegt ook dat ik geduld moet hebben en er nu nog wat te jong voor ben. Citaat Greet: "doe net zoals Henk, wacht tot je er qua leeftijd echt aan toe bent. Dan geniet je zoveel meer. Maar dat wil ik eigenlijk niet van mezelf."....