Dag 6 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Juni 2018 | Spanje, Estella

We konden vanochtend dus rustig aan doen want het ontbijt in de herberg was pas om 8 uur. Wandelaars die niet het ontbijt in de herberg namen waren toch al om 6 uur aan het rommelen. Maar wij konden nog lekker blijven liggen.
Een heerlijk gezellig ontbijt. Onze herberg is voor velen, die in Puente la Reina vanochtend gestart zijn, de eerste rustplek. Zo zagen we weer veel oude bekenden voorbij komen.
Het regende en men had de poncho aan. Ja, dan heb je weer een dilemma: wat doen we aan? Rokje of broek? Jas of poncho? Wat een keuzes. Uiteindelijk gekozen voor de broek en de jas. Om 9 uur begonnen met lopen en eigenlijk brak na 15 minuten de hemel open en kon de jas uit en bij de eerste stop ging het rokje aan.
Daar ook maar de zonnebrand gepakt want de zon begon flink te schijnen.
Via oude Romeinse wegen verliep de route verder. Dit zijn wel lastige wegen want er liggen veel stenen en door de regen van de afgelopen dagen erg glibberig. Onderweg kon Gineke weer helemaal los met haar fototoestel op alle bloemen en prachtige klaproosvelden.
In Villatuerta nog even een koffiemomentje waar we team Canada weer ontmoetten en met wie we een soort van afspraak gemaakt hebben in Estella. Zij verblijven in een andere herberg dan wij.
Onze herberg is deze keer een nieuwe herberg die pas een jaar geopend is. Heel mooi, schoon en ieder bed heeft een eigen lampje, stopcontact en kluisje. Heel luxe.
Op advies van de receptioniste gingen we lunchen bij 2 Hollandse dames die vorig jaar een restaurant hier geopend hebben. Dit was ons zo goed bevallen dat we er voor de avond gereserveerd hebben. Op onze terugtocht naar de herberg kwamen we team Canada(2 dames van onze leeftijd) tegen en zij eten vanavond met ons mee.
Na ons relaxuurtje dus weer terug naar het restaurant. Onderweg de Canadese dames opgepikt.
Bij de Hollandse dames heerlijk nasi gegeten en gezellig gesproken met de dames uit Victoria Canada. Was echt weer een bijzondere avond. Na een rondwandeling door het aardige plaatsje terug naar ons hostel.
Daar hebben we er een kamergenoot bij. Deze man is komen rennen vanuit Roncesvalles naar Estella!! 88 km! En is aan het trainen om in 5 dagen Santiago te bereiken. Pfffffff!!!!

Vandaag 17km gelopen.

• 06 Juni 2018 - 07:18

Wim:

Bij de Hollandse dames nasi gegeten en bij de Chinees bloemkool zeker. Was weer forse trip gisteren dus.
    Nou ik denk dat jullie de laatste kilometers vandaag nog wel volmaken en dan is het weer afkicken.
    Thuis zijn we begonnen met schoonmaken en dat moet wel lukken in twee dagen, hopen we.
    Kijken uit naar jullie volgende belevenissen.

• 06 Juni 2018 - 07:37

Puck:

Weer een mooi verhaal.Wat een probleem kun je hebben onderweg rokje aan broek aan of niet.Maar vanavond slapen in een soort "bedstee" dat moet heerlijk zijn.

• 06 Juni 2018 - 09:42

Anneke:

Wat een prachtige slaapplek!!
    Geniet van jullie laatste wandeldag naar Los Arcos!!

• 06 Juni 2018 - 20:26

Leen:

Richt me vandaag even helemaal alleen op de nestor van jullie gezelschap, mijn broertje Henk. Zag mooie foto' s van je m'n wanneer je, gehuld in dat pauwblauwe voorbehoedsmiddel door die intens warm geel gekleurde landerijen struint onder een dreigende grijsblauwe wolkenmassa die alle kleur lijkt te intensiveren. Hoest trouwens met je voeten? Het verhaal gaat dat wassen met wijwater en ouweltjes op eventuele blaren wonderen doen. Kijk uit voor glijpartijen. Het zijn me effe afstanden die jullie lopen! Zag trouwens vandaag toevallig een site waar werkelijk alle mogelijke voorzienigen worden aangeboden om de mensen aan het pelgrimeren richting Santiago te krijgen. Wedden dat tegen de tijd dat ik ga meedoen Scootmobiel - en rollatortochten, met luxe touringcarvoorzienigen voor de kluunplekken zullen worden aangeboden? Maar jij doet nog het echte handwerk. Petje af! Sterkte met de laatste loodjes! Tot horens. Wij gaan vrijdag weer huiswaarts.