Dag 13 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Oktober 2015 | Spanje, El Burgo Ranero

Dat was ik gisteren nog vergeten te vertellen maar in Calzadilla zag ik een Nederlandse camper staan met een Jacobsschelp op het dashboard. Achterop de bumper 2 railtjes voor fietsen. Hoe zouden ze dat nu doen. Komen we Sahagún binnen en staat hij er weer!!!! Komen we 2 Hollanders op de fiets tegen. Zij zetten de fietsen (E-bikes) ergens neer en gaan dan met de camper terug. Dan lopen ze naar de fietsen en gaan op de fiets terug en dan overnachten ze met de camper op een camping. Zij doen hem dus 3 keer. Lopend, fietsend en met de auto.
Gisteravond op de Plaza de Mayor pizza gegeten. Heerlijk maar veel te veel. De ober vroeg nog of we het mee wilden nemen maar daar hadden we geen behoefte aan.
Terug in de herberg werd er veel gekookt. De Zweedse Isabel vroeg of we nog behoefte aan wat spaghetti hadden, want zij had met een paar Amerikaanse jongens veel te veel gemaakt.
We hadden inmiddels ook 2 bovenburen gekregen. Blijkbaar fietsers te zien aan hun outfitjes.
De Française lag al op bed en wij lagen er ook al voor 21 uur in. We waren wel benieuwd hoe onze bovenburen vanavond in bed zouden kunnen komen,daar Gina en Petra zich het enige trapje toegeëigend hebben. Anneke had al een stoel aan het voeteneind gezet zodat hij niet vlak langs haar gezicht omhoog hoeft. Ik heb het niet gezien daar ik al sliep, maar Gineke en de Francaise hebben gezien dat ze er op gesprongen zijn. Jammer, had ik wel eens willen zien.
Vanochtend heerlijk ontbeten samen met de Française bij een bakkertje. Heerlijke broodjes!!!! Petra wilde graag wat ruimte om zich heen en begon vast met lopen,terwijl wij nog een tweede kopje thee namen.
Na 10 km in Bercianos kwamen we haar weer tegen voor de koffie. Het was fris vanochtend maar toch hebben we hier onze rokjes aan gedaan, maar we hielden nog wel onze vestjes aan.
Dank JPH voor de informatie over de Meseta. Wij vroegen ons al af wanneer we daar een keer klaar mee zouden zijn. ( de stuiterende tweeling dacht dat de 17 km van eergisteren de Meseta was). Vandaag was geen bijzondere wandeling en we hunkeren naar een ander landschap. Na 8 km liepen we El Burgo de Renero binnen. Een heel mooi keurig bijgehouden dorpje. Op zoek naar onze albergue. We hadden gelezen dat er een nieuwe zou zijn, maar gebouwd zoals de traditionele huizenbouw hier is met leem en stro. Al snel gevonden en onze stempel gekregen. Mooi gebouw met haardkachel en boven 4 muren zodat er 4 slaapkamers zijn met 7 bedden. De kamers zijn wel koel (zeg maar koud dus) dus maar snel weer naar buiten.
Aan de overkant in het hotel zat Bob met zijn vrienden (je weet wel de watjes in hotels) die daar verblijven.
Op de route hadden we een leuk restaurantje gezien wat vanavond paella serveert voor een donativo.
Leuk Bulgaars meisje dat hier op de Camino is blijven hangen aan een Spanjaard. Vanavond bij het desert horen we hier meer over zegt ze.
Verder hebben we bedacht dat het eigenlijk prima zonder krultang of föhn gaat. Dat gaat thuis heel veel tijd besparen.

• 03 Oktober 2015 - 13:35

Wim:

Nou dames respect. Het zit er bijna op en de foto's geven dat al een beetje weer. Veel foto's met eten, drinken en zitten. Mijn idee van de Camino. Hier ook een plan getrokken en wel eetcafé plan B, heerlijk. Nou zet jullie nog even schrap voor de laatste loodjes.

• 03 Oktober 2015 - 18:24

Peter :

Hallo Inge

Laatste dag morgen en dan weer naar huis.
    Op de foto is Petra helemaal op en top pelgrim.

Bon camino

Peter