Dag 3 - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 September 2015 | Spanje, Azofra

Gisteravond op het plein om de hoek een pelgrimsmenu gegeten met een fles Rioja. Smaakte allemaal goed. Na 100.000x geprobeerd te hebben om het hele verslag van dag 2 op de blog te krijgen, de moed maar opgegeven en om 21.30 naar ons bed gegaan. Het was al donker op zaal en wij waren de laatsten. De anderen lagen al te slapen. Nieuwe uitdaging alles in het donker doen!!!
Goede bedjes en redelijk kunnen slapen met weinig snurkers tot om 6 uur de wekker bij de Amerikanen al afging. Wij op onze gewone tijd 6.30 opgestaan en in het donker ons aangekleed en tas weer ingepakt. Gaat nog niet bij ons allemaal soepeltjes maar kunnen dit ws nog wel een paar keer oefenen.

De bakker gaat al om 6 uur open maar we hebben er voor gekozen bij een barretje in het dorp te ontbijten. Samen met de meiden het dorp uitgelopen, waar ik de bus naar Ventosa pak om daar weer bij hen aan te sluiten.
Bijzondere mensen bij de bushalte ontmoet met ieder een eigen verhaal. De bus op zijn Spaans natuurlijk 15 minuten te laat en toen ik hem vroeg (mijn Spaans wordt steeds beter) om in Ventosa te stoppen zei hij dat de bus daar niet stopt. Toen ik hem nog eens zeer vriendelijk vroeg of hij mij in de buurt daar toch niet even wilde laten uitstappen, stemde hij toe. Ik werd idd aan het eind van de afrit eruit gezet nadat hij me toch nog even wilde laten weten dat hij al te laat was. Het was nog 1 km naar Ventosa lopen waar de meiden net waren aangekomen. Koffiepauze en een broodje voor onderweg laten maken. Daarna op weg naar Nájera. Ondanks dat de zand- en grindpaadjes waarschijnlijk niet echt optimaal zullen zijn als revalidatie voor mijn knie, gaat het echt iedere dag beter. Omdat we vandaag veel zouden dalen heb ik met een stok gelopen wat goed beviel. Vandaag veel fietsers op de route. We liepen vooral tussen de wijngaarden waar de druivenpluk in volle gang is. Af en toe plukten wij een trosje en ze zijn echt heerlijk. In Nájera weer even koffiepauze en door naar Azofra. Klein dorpje met 2 barretjes waar veel wandelaars gezellig zaten, maar wij wilden eerst plek in de herberg regelen. Nieuwe herberg met alleen maar 2-persoonskamers. Wat een bofferds zijn wij toch. Terwijl Petra en Gineke in het dorp wat te drinken en eten haalden, ben ik lekker gaan douchen en heb even een wasje gedaan. De herberg heeft een gezellige binnentuin met in het midden een vijvertje met fontein wat als voetenbadje gebruikt wordt. Is wel lekker voor de voetjes moet ik zeggen. Hier komen we weer alle bekenden tegen van voorgaande dagen: het Nederlands-Amerikaanse echtpaar, de Beierse met de nieuwe heupen en onze Amerikaanse kamergenoten van afgelopen nacht. Heerlijk in de tuin gezeten dus en straks maar op zoek naar wat te eten.
Vandaag 18 km gelopen!!! :-)


Foto's: lekkere Rioja, wijngaarden, druivenpluk, La Rioja, binnentuin herberg

  • 22 September 2015 - 16:34

    Marian:

    Leuk om jullie te volgen. Klinkt allemaal prima. En niet teveel druiven eten hoor! Er moeten nog wel overblijven voor in de flessen.

  • 22 September 2015 - 16:35

    JPH:

    Fijn dat het allemaal goed gaat en bedankt voor de mooie reisverslagen. Met veel interesse blijven wij onze meisjes volgen. Morgen de 4e dag. Wat een contrast zal dat zijn. Geen feestelijk onthaal, geen muziek en ook geen gladiolen. Geen via Gladiola op deze 4e dag, maar de onbekende camino de Santiago. Het wordt zweten, bergje op en bergje af en ondertussen toch blijven genieten van de natuur. Zo af en toe zal het stil zijn aan de overkant, maar bedenk wel dat stilte....soms klinkt als muziek in je oren.
    Buena Peregrinación

  • 22 September 2015 - 17:32

    Bouwe:

    Leuk om je verhalen te lezen Inge, boeiend verslag. Goed om te horen dat er een flinke vooruitgang met je knie is. Genieten jullie maar lekker van de Rioja, terrasjes, mooie weer en de ongetwijfeld mooie tocht.
    Succes allemaal.

  • 22 September 2015 - 19:11

    Peter:

    Beste Inge,

    Volgens mij hebben jullie vandaag meer gelopen 18 km. Ik denk eerder 23 km.
    Morgen 2 mooie hellingen naar Santo domingo de la Calzada.
    Daar moeten jullie de kathedraal bezoeken met zijn kippen.
    Ook zijn er veel ooievaars met nesten. Je kan ze van ver horen.

    Gr Peter

  • 22 September 2015 - 20:42

    Lya:

    Ziet er weer allemaal geweldig uit, een hele andere wereld denk ik en leuk om andere mensen te ontmoeten die dezelfde doelstelling hebben. En klein vraagje als kookliefhebster, wat houdt een pelgrimsmenu in???

  • 22 September 2015 - 21:08

    Wim:

    Waarschijnlijk als ik dit type slapen jullie al. Ik lees wel veel over druiven zowel om te plukken als te drinken dus dat zit wel goed.Je moet ook goed drinken met deze temperaturen. Het is goed om te lezen dat het goed gaat en er weinig fysieke problemen zijn.Ik blijf jullie en jullie verhalen volgen.

  • 23 September 2015 - 09:54

    Henk En Puck:

    Ook dit 3e verslag weer heel interessant en leuk. Wat fijn dat je knie het zo goed doet: 18 km!! We kijken nu al uit naar volgend verslag. Druiven afspoelen met water. Groet aan het hele stel.

  • 23 September 2015 - 12:03

    Wilma:

    Beste meiden,

    Fijn om de verslagen te volgen. En wat fijn dat het lopen goed gaat Inge! Hoop dat jullie het samen ook gezellig hebben en veel inspiratie opdoen en inzichten. Ben benieuwd of jullie ook wel eens in stilte lopen, of is er altijd gekwek:)???
    Veel plezier samen, ik blijf jullie volgen.
    Lieve groeten aan allemaal en een knuffel voor Anneke!

  • 23 September 2015 - 16:05

    Anja B.:

    Hallo meiden, nou zo te lezen gaat het prima met jullie, leuk voor ons om te lezen en ik ben benieuwd hoe het jullie de komende dagen vergaat want normaal gesproken houdt het voor jullie na 4 dagen op.
    ik heb mijn naam voorzien van de eerste letter van mijn achternaam, hopelijk verduidelijkt dit voor jullie om welke Anja het gaat? Geniet ervan met z'n allen!

  • 23 September 2015 - 19:20

    Anne:

    Leuk die verslagen te lezen , het gaat goed zo samen , gisteren zeker op een slaapzaal geslagen omdat je werd gewekt door de amerikaanse wekker om 6 uur.
    Een luxe nu weer 2persoonskamers dat is mooi . Voetbaden in een vijver zou je in nederland niet doen , zie jullie al zitten , wel lekker voor je voeten.
    Ga zo door , en geniet van deze pelgrimsreis met elkaar.

  • 23 September 2015 - 21:05

    Henk Molenhoek:

    Hallo Lady’s
    Niet teveel Rioja drinken, want dat gaat in je benen zitten. Ik zou zeggen neem een paar flesjes mee, maar dat gaat hem vast niet worden….Jammer…..Let op de taal, want soms spreken ze letters niet uit, want ik ben ENK….dus…ga maar eens oefenen met…. ¿A qué hora el autobús en Lanzar el despertador por la ventana!
    Probeer ook eens de patatas a la riojana, maar neem dan wel voldoende WC papier mee….
    Geniet van de wandelingen en de spaanse tradities en van de week kom ik wel weer op de lijn ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Azofra

De Camino

Pelgrimstocht van Los Archos naar León.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2018

De terugreis

06 Juni 2018

Dag 7

05 Juni 2018

Dag 6

04 Juni 2018

Dag 5

03 Juni 2018

Dag 4
Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 35738

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 11 Oktober 2015

De Camino

Landen bezocht: