Dag 3 - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 September 2017 | Spanje, Rabanal del Camino

Een koude start vanochtend! 10 graden toen we startten en geëindigd met 28!
Een prachtige tocht, 25 km van San Justo de la vega naar Rabanal del Camino.
En...we hebben de hoogvlakte achter ons gelaten en gaan op naar 't hoogste punt op de camino Frances(1500m) we overnachten nu op 1200m.
Even terug naar vandaag...
Na 4 km kwamen we in Astorga, een mooie historische stad daar hebben we ontbeten en even binnengekeken in de kathedraal.
Astorga achter ons gelaten kwamen we in de stille wereld...zelfs het tikken vd stokken was een storend element.
Volgens Gien deed de koperen ploert daar goed z'n werk!
Elke 5 km passeerden we prachtige, gezellige dorpjes. Overal hebben we wat genuttigd.
Leuk detail is dat we onderweg veel pelgrims op de fiets zien, ook onze Pool van gisteren! Onze Pool had vanochtend toen hij wakker werd een lekke band, hij kom 'm zelf niet plakken, na een tel naar z'n vriend
kwam alles weer goed ook de vriendschap!
Onze albergue in Rabanal lijkt wat ons betreft op een haciënda in Mexico. Het is hier overvol en heel gezellig druk. Wij liggen op zaal met 20 stapelbedden...alles is vol!!!
Waar komen deze pelgrims ineens allemaal vandaan? Op de route is het heel rustig. Hier zijn veel Amerikanen, Canadezen, Duitsers en 3 gezellige Hollandse meiden!
We hebben de dag op een devote wijze afgesloten. Een prachtige gregoriaanse vesperdienst in een overvolle kerk!
Na de dienst liepen we door het dorpje en we waanden ons in de wereld van 'het dagboek van de herdershond'
Sed libera nos a malo!
Proost!
Tot morgen!

• 22 September 2017 - 21:51

Jph:

Tambien protesis. Wat ben ik blij met mijn eigen bedje ! Met zo'n slaapzaal vol zullen jullie je deze keer vast niet verslapen.