Dag 20 - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Gineke+Ineke

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Oktober 2017 | Spanje, Dumbría

Gineke:
Ma 9/10
Na een lekker ontbijtje lopen we weer rond half 10. Het is fris vanmorgen, dus ff het regenjasje erover. Vandaag naar Muxia. De route lijkt op die van gisteren, een glooiend landschap met slaperige dorpjes en bos. Ook is het weer heerlijk rustig. Onderweg komen we een horreo tegen die te koop staat. We staan nog ff in dubio maar we hebben onze aanhanger niet mee dus helaas.
Na ruim 15 km komen we aan in Muxia. Ook vandaag komen we onderweg geen koffiestop tegen dus we laten ons de café con leche goed smaken in Muxia.
Tony regelt in het Spaans en Duits een taxi terug naar Lires. Hier lunchen we weer lekker op "ons" terras en als we net op weg zijn krijgen we een Appje van de anderen dat ze al gearriveerd zijn in de albergue nabij Dumbria. Hier gaan wij ook naar toe. Vanavond zijn we weer gezellig met z'n zessen op een zespersoons kamer!

Inge:
De camino de Fisterre y Muxia is zo anders dan die van Santiago. Men is veel relaxter. Niet om half 6/6 uur 's ochtends al gerommel op de kamer door vroege starters. Iedereen doet het rustig aan en slaapt wat uit. Om 7.45 gaat ook pas het licht aan op zaal. Lekker rustig ontbijten en dan weer op pad. Weer erg koud maar toen wij om 8.45 uur vertrokken kwam net de zon op. En met een klein uurtje kon het vestje weer uit. We begonnen natuurlijk weer met een klimmetje met bovenop een fantastisch uitzicht over het stuwmeer.
We lopen langs enorme veehouderijen maar ook langs akkers waar met de hand mais geoogst wordt.
Het laatste stuk liepen we hoog in de bergen en zagen we aan de andere kant ook nog een stuwmeer met een riviertje met watervalletjes.
Onderweg komt er een foto binnen van Debbie in Sri Lanka van iemand met een 4-daagse rugzak?????
Toen we het bos uitkwamen liepen we tegen onze door Tony gereserveerde albergue aan. Inmiddels kregen we van Gineke door dat zij heerlijk gelopen hadden en nu zaten te genieten in Muxia.
We hebben een prachtige 6-persoonskamer wat een doorloopkamer vanuit de bar is naar het toilet. Er is nog een slaapzaal maar die gasten moeten via een andere ingang naar binnen. Zo hebben we ons eigen "privé" vertrek. Vanaf het terras zien we de pelgrims voorbij komen.
Na een tijdje kwamen Gineke en Tony met de auto. Zo vertrouwd gelijk weer.
Met een biertje wat tips uitgewisseld. Gineke heeft Finisterre en Muxia al wandelend gezien en weet voor ons welke herberg geschikt is. Wij zullen als het goed is morgen Muxia bereiken.
Inmiddels is de zon in het dorp(4 huizen) verdwenen en gaan we iets verder naar beneden bij het riviertje op een bankje lekker in het zonnetje zitten.
Om 19 uur gaan we aan tafel voor het pelgrimsmenu wat bereidt wordt in een keuken van 2 vierkante meter. En..... het was weer heerlijk en meer dan genoeg met plenty of wijn.
We begrijpen dat de mannen in Holland het met minder moeten doen ;-)

• 10 Oktober 2017 - 21:00

Ouders Van Gineke:

Zo te zien op de foto bracht de hereniging veel gezelligheid. Deze week kunnen jullie relaxt lopen en afkicken om weer te wennen aan de dagelijkse sleur in Nederland.Bereid je vast voor op regen wind en kou maar a. s. zondag zal het hier nazomer worden met zon en 20 graden.