Dag 1 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 September 2015 | Spanje, Logroño

Gisteravond ging om 22.30 het licht uit en lagen we dus vroeg op bed. Wat een luxe om onze eigen kamer te hebben. Om daar te komen moeten we eerst door een andere kamer met 2 stapelbedden. Er is ook een kamer met wel 8 stapelbedden!!! Wij zijn de enige Hollanders. Verder zijn er Amerikanen, Israëliërs, Duitsers en nog meer. Er is een gitaar in de herberg waar gisteravond iemand lekker op aan het spelen was tijdens de paella.
Ria wilde om 7 uur vertrekken naar Holland en wij vonden het leuk om nog met haar te ontbijten. Nu kan er ontbeten worden van 6.30-8.00 uur en de bedoeling is dat je om 8 uur vertrekt. Dus het wekkertje ging om 6.30 uur!! Toch redelijk kunnen slapen.
Na water uit de bron in onze flesjes gedaan te gebben, om 7.45 in de ochtendschemer vertrokken. Over grindpaadjes door glooiend landschap de zon in onze rug voelen opkomen. Wat een mooie kleuren!!
Na 7,5 km koffiepauze in de binnentuin van een albergue. Heerlijke americano en even mijn douchehanddoek op de waslijn te drogen gehangen. Voor mijn knie is het genoeg voor vandaag en ik pak zo de bus naar Viana. De anderen zijn al weer op pad.
Om 12 uur was ik in Viana met een bus vol pelgrims die om de een of andere reden dit stuk niet kunnen/willen lopen. Het dorp in omhoog gelopen naar de kerk waar ik bij de parochie vast 5 matrassen (op 1 kamer) heb gereserveerd. Vanavond om 20 uur is het avondeten en morgen om 6.30 uur het ontbijt. Om 8 uur worden we geacht weer weg te wezen dus de wekker gaat morgen weer vroeg!

• 20 September 2015 - 17:11

JPH:

De start is in ieder geval geweldig.Maar hoe kunnen jullie het treffen, slapen op een pastorie. Niet aan de
    miswijn vandaag maar morgen aan de rioja want jullie passeren dan de grens Navarra/La Rioja. Helaas zullen we deze keer niet langs de route staan maar gelukkig kunnen we jullie op deze wijze wel volgen. Buen viaje

• 20 September 2015 - 17:50

Lya:

De kop is eraf en blij dat jullie goed zijn aangekomen, en prachtig weer zo te zien. En in ieder geval een warme nacht zo dicht bij elkaar .

• 20 September 2015 - 19:53

Peter Verwoerd:

Hallo Inge,
    Wat leuk je verslag. Ik ga jullie volgen. Tot en met Burgos heb ik toen 3 jaar geleden gelopen.
    Ik hoop dat je zelf nog aan lopen toekomt.
    Groeten Peter

• 20 September 2015 - 21:28

Bouwe:

Een gezond leven dus, vroeg naar bed en vroeg opstaan. En dan zondag zelfs nog bij de pastoor op bezoek.

• 21 September 2015 - 00:06

Trudi:

Klinkt goed meiden! Leuk om jullie zo te volgen. Geniet and take care