Dag 5 - Reisverslag uit Espinosa del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Espinosa del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 September 2015 | Spanje, Espinosa del Camino

Daar het gisteravond regende moest er binnen gegeten worden in het restaurant. Met een beetje in-en aanschuiven lukte dat prima. Wij zaten bij het Duitse echtpaar aan tafel. Verder veel Amerikanen en een Fransman. Petra had kunnen kiezen uit varkensvlees of kip. Was allebei prima te eten. Als toetje een flan. Fles wijn erbij voor €2!! Helemaal goed dus
Je gelooft het of niet maar ik lag om 20.30 uur op bed. Petra en Gineke hebben nog even een rondje door het dorp gemaakt en wisten te vertellen dat het circus na de voorstelling (waar de Amerikanen trouwens naar toe geweest waren) al aan het afbreken waren.

Heerlijk geslapen met oordoppen omdat er nogal wat vrachtverkeer langs ons slaapkamerraam denderde. Op onze gewone tijd opgestaan (6.30) en we dachten dat er in de herberg geen ontbijt was, maar onze hospitalero stond ons beneden op te wachten en vroeg of we koffie of thee wilden. Ook stond er een mandje met (oud) stokbrood en boter en jam. Omdat wij dachten dat er nix zou zijn, hadden wij yoghurtjes en Magdalena's gisteren gekocht maar een broodje met boter en jam ging er ook wel in.
We vertrokken om 7.30 ( een recordje) en het was nog helemaal donker. Petra had haar fietslampjes aan de rugzak gedaan. We hebben heel mooi de zon zien opkomen maar verder was het eerste stuk tot Belorado een saai stuk. Een parallelweg naast de N 120.
In Belorado bij de bakker uit ons boekje brood, kaas, ham en de regionale specialiteit gekocht enop de Plaza Mayor een kopje koffie gedronken maar de gemeente vond het nodig om de opstaande randjes rond de platanen op het plein weg te boren. Niet echt lekker rustig dus snel weer weg. En ook de regionale specialiteit was niet echt bijzonder Nadat we eerst nog een kerk uitgehouwen in de rotsen hadden bekeken liepen we al snel de stad weer uit. De paden die we daarna liepen, gingen steeds door kleine dorpjes wat best lekker loopt. De temperatuur was al aardig opgelopen en voelde wel aan als 35 graden. Na Espinosa vond ik het lastig. Mijn knie was wat gevoelig en de hallux (knokkel) van mijn linkervoet deed zeer door de Teva's. Dus toch de wandelschoenen maar weer aan voor de laatste 4 km naar Villafranca. Onderweg nog 2 Hollandse broers van ca 70 jaar uit Borculo/Aalten opgeduikeld die lekker gezellig kletsten. In Villafranca besloten in de aubergue municipal te overnachten. Die zit in een oude school en we komen op een zaal met 10 stapelbedden te liggen. Eerst lekker gedouched en een wasje gedaan en opgehangen en lekker gerelaxed. Ook hier lukt het niet op de WiFi te komen. Dus hoop straks bij het eten even WiFi te hebben. Petra is onze Duitse mevrouw( waarvan ik gisteren dus dacht dat het echtpaar was maar niet zo blijkt te zijn) hier tegengekomen en zij vertelde dat hier aan de overkant in het hotel een zeer goede maaltijd geserveerd wordt voor een redelijke prijs.

• 24 September 2015 - 21:05

Lya:

Slaap lekker allemaal want morgen weer aan bikkelen voor het vervolg van jullie pelgrimsroute.......

• 24 September 2015 - 21:33

Trudi:

Ik merk dat het al helemaal in mijn systeem zit om elke dag je verslagje te lezen. Gelukkig blijven jullie nog even. Welterusten.

• 24 September 2015 - 22:24

Peter:

Morgen leuke klim en dan een lang stuk Door bos.
    Succes

Peter

• 24 September 2015 - 23:01

Wim:

Gisteren Irma K. en Trudi P. tegen gekomen bij de Jumbo. Ze leven allemaal mee met jullie "avontuur". E.H. te L. heeft dus goed werk geleverd en de knie net op tijd in shape gekregen begrijp ik. Is wel net zo leuk om mee te lopen dan elke keer stukjes met de bus. Nou jullie over een paar uur alweer op en succes met de nieuwe dag.

• 25 September 2015 - 17:12

Henk En Puck:

Oh, wat leuk die verslagen. We lusten er wel soep van. De foto's zijn dan de balletjes in de soep.

• 25 September 2015 - 19:18

Marian:

Fijn om de verslagen te lezen, voelt een beetje erbij te zijn.