Dag 7 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 September 2015 | Spanje, Burgos

Ik merk dat ik het verslag altijd begin met gisterenavond. Dat komt omdat iedereen eigenlijk ' s'avonds na het eten direct naar zijn kamer/ bed gaat om zich voor te bereiden op de volgende dag en zich klaar te maken voor de volgende dag. Dan is er geen tijd over om wat te schrijven.
Gisterenavond heerlijk gezamenlijk gegeten met 27 pelgrims van 7 verschillende nationaliteiten. Super lekker gegeten en zeer gezellig.
Wel wat minder geslapen door de krakende bedden maar heerlijk dat we een kamer met ons vijfen hadden. Om 6.30 opgestaan en met de code konden we de ontbijtkamer openen. We waren vroeg klaar met het ontbijt en kunnen nu snel onze rugzakken inpakken en zo konden we om 7.30 uur al vertrekken.
Het was bewolkt dus weinig zonsopgang vandaag. We lopen door wat slapende dorpjes. Over de snelweg kwam de keuze om via het industrieterrein Burgos binnen te komen of langs de N 120. Voor het laatste gekozen. Onderweg langs het vliegveld contact gehad met Debbie over waar we elkaar zouden ontmoeten. Uiteindelijk besloten om langs de rivier Burgos binnen te lopen. Zij zou vanuit Burgos ons tegemoet lopen.
Toen wij afsloegen naar de camping waar we met Debbie afgesproken hadden, even afscheid genomen van onze Amerikaanse vrienden die doorliepen naar Burgos. Niet nadat we hen gemeld hadden dat als ze Debbie tegenkwamen, haar moesten zeggen dat wij er al waren. Tot onze verbazing na 5 minuten al een sms van Debbie dat ze onze Amerikaanse vrienden al was tegengekomen. Op de camping met Debbie gezellig koffie gedronken en een croissant gegeten. Toen op weg naar DE stad!! Debbie met mijn rugzak en ik de hare. Wat een verschil!!!!
Om 11.30 liepen we de stad in en op zoek naar onze albergue. Daar stond al een rij te wachten om in te checken wat pas om 12 uur kon. Onze rugzak in de rij gezet en een kop koffie aan de overkant genomen. We hadden al zicht op de cathedraal. Leuk om te zien dat er allemaal bekenden elkaar hier weer tegenkwamen.
Bijzonder efficiënte albergue met open compartimenten voor 4 personen met op de kopse kant een wastafel en een douche. Debbie kon ook mee naar boven en op bed even met haar gezellig bijgekletst. Zij vindt het wel een beetje op een gevangenis lijken, maar wij vinden hem zeer luxe.
Na gesetteld te zijn de stad in voor de cathedraal waar de hele dag al trouwerijen zijn met zeer smaakvol geklede gasten. De een nog mooier dan de ander. Zeer bijzonder om te zien.
Op het plein voor de cathedraal lekker broodje gegeten waarna we ons gesplitst hebben. Anneke en Petra wilden graag de cathedraal van binnen bezoeken en Gina, Gineke, Debbie en ik hebben een taxi genomen naar de Decathlon, op aanraden van onze Canadese huisgenoot van afgelopen nacht, om te kijken voor andere schoenen voor mij. Uiteindelijk iets gevonden en we gaan het proberen de komende dagen. Ook de Canadees heeft andere schoenen gevonden.
Via Debbies hostel naar het plein voor onze avondmaaltijd. In de herberg stond er in de cathedraal om 19.30 uur een speciale pelgrimsmis zou zijn, en daar wilden we graag heen. Helaas kwamen we er in de kerk achter dat dat alleen door de week is. Petra en Anneke zijn toen maar naar een andere mis gegaan en hebben wij nog even een kopje koffie gedronken.
Ik heb besloten om morgen toch maar een dagje rust te nemen en zal morgen eens kijken hoe ik bij onze volgende overnachting kan komen.
Ik ga morgen dan maar eerst rustig met Debbie ontbijten en haar uitzwaaien. Zij neemt morgen om 12 uur de bus naar Madrid.
Jammer dat dhr H.G. Te L. commentaar heeft als er een verslag (door onvoorziene omstandigheden) wat later geplaatst wordt en dan vervolgens geen reactie plaatst!!!! ;-P

  • 27 September 2015 - 11:25

    Lya:

    Prachtig de foto's van de cathedralen, heel indrukwekkend. Hopelijk kan je naar een dagje rust en met nieuwe schoenen weer aan de wandel. En succes met het vinden van een slaapplek, ook elke keer weer een verrassing waar je slaapt........

  • 27 September 2015 - 12:24

    Frouwke Van Bergen:

    Wij genieten elke dag van je uitgebreide reisverslagen.Geweldig voor de thuisblijvers ga er vooral mee door!!! Het lijkt me een goed idee je knie een dag rust te geven. Neem van mij aan het gaat goed maar wordt niet overmoedig!!!! Wij wensen jullie nog veel wandelplezier.

  • 27 September 2015 - 14:11

    Karin:

    Zooo leuk om jullie verslagen te lezen en jullie te volgen. Ik ben stiekem wel n beetje jaloers op jullie.
    Leuk dat Debbie ook is aangekomen!
    Heel veel plezier nog. Veel liefs, Karin

  • 27 September 2015 - 15:01

    Marian:

    Iedere ochtend kijk ik uit naar het reisverslag. Leuk om een beetje mee te lopen....in gedachten dan bedoel ik

  • 27 September 2015 - 18:54

    Hermineke:

    Klinkt goed allemaal!! Ik vind het reuze knap dat jullie dit doen met rugzak. RESPECT!! Met de fiets is het makkelijker denk ik. Ik zie gelijk mijn tocht weer voor me. Geniet er van en voorzichtig aan.

  • 27 September 2015 - 19:47

    Peter:

    Hallo ames/Inge ,
    Ik vind dat het jullie het erg goed doen, ik lees niet de pijntjes en ander ongemakken die mo g elijk wel zijn.
    De komende dagenda lange paden over de meest.
    Maar dat gaan jullie makkelijk overheen.

    Bon camino

    Peter

  • 28 September 2015 - 11:42

    Inge:

    Hoi Inge
    leuk om zo te lezen Geniet er nog van

  • 28 September 2015 - 16:48

    Wim:

    Leuke foto met al die tassen zo op een rij. Ik zou alleen die hond wel even in de gaten houden. In Amsterdam hoef je dit niet te doen is dan gelijk einde reis. Jullie zitten met het wandelen over de helft dus nog even volhouden en dan is het doel bereikt.

  • 28 September 2015 - 20:41

    Marian:

    Geen WiFi? Mis het verslag. Alles toch wel ok?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

De Camino

Pelgrimstocht van Los Archos naar León.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2018

De terugreis

06 Juni 2018

Dag 7

05 Juni 2018

Dag 6

04 Juni 2018

Dag 5

03 Juni 2018

Dag 4
Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 35744

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 11 Oktober 2015

De Camino

Landen bezocht: