Dag 4 - Reisverslag uit Redecilla del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Redecilla del Camino, Spanje van Inge Duivenboden - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 September 2015 | Spanje, Redecilla del Camino

Gisteravond in het dorp weer een pelgrimsmenu (Lya weet inmiddels wat het is) gegeten met Canadese kamergenote van Gina die 6 maanden sabbatical is en in november ook nog de Kilimandjaro gaat beklimmen. Bij terugkomst in de herberg onze was binnen gehaald en om 21.30 uur gaan slapen.
Heerlijk geslapen en in de plaatselijke bar ontbeten en om 7.40 weer vertrokken. Het was wat bewolkt en zelfs even de regenponcho uit voorzorg aan gedaan. ( toch niet helemaal voor niets meegenomen ;-)) Al snel weer uit gedaan dus. Wel de hele dag een stevige wind op de kop.
En JPH hoezo geen gladiolen de 4e dag? Zie foto. ;-)
In Cirueña koffiepauze met een tortilla. Heerlijk!
Tussen Cirueña en Santa Domingo de la Calzada liepen we ineens tussen een kudde schapen met herder. Bijzonder!
In Santa Domingo de la Calzada de cathedraal bekeken die een beetje tegen viel maar er zijn idd kippen in de kerk. Google het verhaal maar! Bij de oficina de turismo een stempel voor onze credencial gehaald daar vanaf hier de afstand naar Santiago 550 km zou zijn. Dat bleek dus niet helemaal waar.
Na Santa Domingo houdt het een beetje op met de druiventeelt en gaan we over op de kool. We gaan ook bijna de Rioja uit en Castilië in.
Ik heb besloten de hele afstand te lopen. Ook omdat er geen busverbinding is, maar het gaat goed met de knie. Dus E.H. te L. revalidatie van de knie? Grindpaadjes en een rugzak van 8 kg!!!!
In Graño nog even snel wat gedronken en toen op voor de laatste 3,8 km naar Redecilla del Camino. Daar is maar 1 albergue met gelukkig nog plek voor ons. We hebben een kamer met 3 stapelbedden. Ben benieuwd of er nog iemand bij komt/durft.
Vandaag 26 km gelopen!!
We waren nog niet binnen of het begon te regenen. Als we gedoucht zijn zal de eigenaar van de albergue speciaal voor ons de deur van de kerk openen van de kerk zodat we het speciale doopvont in de kerk kunnen bekijken.
Inmiddels heeft Petra in het Spaans in het enige restaurant van het dorp aan de overkant voor ons gereserveerd en direct besteld. 3 maal kip en 2 maal varken. Moeten om 19 uur aanschuiven.
In de herberg weer al onze bekende medewandelaars tegengekomen. Oa de Amerikanen en de Fransman uit Navarrete.
Geen WiFi vanavond dus hoop morgen ergens verslag door te sturen naar Debbie die het voor mij op de site zet. WiFi in albergues vaak erg traag. Dank Deb!!

Foto's: toch gladiolen?, schaapskudde, omgeving, grens La Rioja/ Castilië

• 24 September 2015 - 18:01

Henk En Puck:

Het wordt steeds interessanter. 26 km!, Toppie!, we willen ALLE verhalen horen alsje thuis bent. Auw wat was (ik!) graag meegegaan.......

• 24 September 2015 - 18:17

Jeannette:

Klinkt echt geweldig! Ga ook trainen

• 24 September 2015 - 20:51

Lya:

Weer een topdag zo te horen Inge wat een bikkel ben je dat je deze dag alle kilometers gelopen hebt! Hopelijk heb je er later geen last van............ veel wandelplezier voor morgen en vooral genieten van alle bijzondere momenten die jullie meemaken. Liefs van mij

• 24 September 2015 - 20:55

Debbie:

Had ik maar slechts een rugzakje van 8 kg...
    Zal toch echt het drievoudige daarvan in die koffers moeten krijgen, voordat ik mijn vertrek naar jullie in kan zetten!